طرز تهیه سالاد اتریشی با سبزیجات فوق العاده خوشمزه و آسان با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد اتریشی

 

یکی از سالاد های بسیار ساده و رژیمی است که به راحتی تهیه می شود. این سالاد برای یک شام سبک و یا برای کسانی که تحت رژیم لاغری هستند نیز بسیار مناسب است زیرا طعمی فوق العاده دارد. در تهیه این سالاد از گوشت مرغ یا مواد غیر دسترس استفاده نمی شود. اما مهم ترین بخش یک سالاد سس آن می باشد که طعم و مزه سالاد را مشخص می کند پس به همراه سالاد اتریشی که برای کشور اتریش می باشد یک سالاد فوق العاده یاد خواهید گرفت. شما می توانید سالاد اتریشی را برای تنوع غذایی در مهمانی و مجالس و یا وعده اصلی سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد اتریشی با سبزیجات و سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لوبیا قرمز پخته۱ پیمانه
قارچ  اسلایس شده۱ پیمانه
جوانه گندم۱ پیمانه
خیار سبز۲ عدد

مواد لازم برای تهیه سس سالاد اتریشی

روغن زیتون۳ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد
حریره ی سیر۱/۲ ق چای خوری
جعفری ساطوری شده۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، سبزیجات معطربه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد اتریشی خوشمزه و ساده با سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی لوبیا قرمز

ابتدا لوبیا قرمز را از چند ساعت قبل خیس کنید و تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر پخته شود. می توانید یک خیار روی لوبیا ها قرار دهید تا نفخ آن زودتر گرفته شود. لوبیا قرمز را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد آبکش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

در ادامه قارچ ها را خوب بشورید و بعد اسلایس کنید. خیار ها را بشورید و با همان پوست به صورت درشت رنده کنید. جوانه گندم را خوب بشورید و آبکش کنید. می توانید خیار را پوست بگیرید و رشته ای رنده کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

لیموترش تازه را از وسط به دو نیم کنید و آب آن را بگیرید. داخل یک کاسه آبلیموترش و روغن زیتون و سیر و ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید. سس سالاد خوشمزه ما آماده شده است.

مرحله چهارم: تهیه سالاد اتریشی

داخل یک کاسه بزرگ تمام مواد سالاد را بریزید. سس را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. شما می توانید روی کاسه یک درب بگذارید و خوب سالاد را شیک کنید و به مدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا حسابی خنک شود. سالاد آماده سرو است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد اتریشی رژیمی

  1. می توانید به دلخواه کمی ذرت و سیب زمینی پخته نیز اضافه کنید.
  2. بجای حریره سیر می توانید از سیر خرد شده نیز استفاده کنید.
  3. بجای لوبیا قرمز می توانید از لوبیا چیتی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد اتریشی با سبزیجات فوق العاده خوشمزه و آسان با سس مخصوص
5 (100%) 1 votes