طرز تهیه کیک پای سیب با ماست عالی و خوشمزه و مجلسی با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک پای سیب عالی

 

کیک پای سیب با ماست یکی از کیک های بسیار خوشمزه و با پف و طعم عالی می باشد که شما می توانید به صورت قالبی داخل یک ظرف مواد را بریزید و این کیک را تهیه کنید و یا می توانید به صورت تک نفره مواد را داخل قالب های کوچک مخصوص پای سیب بریزید و این کیک را تهیه کنید. کیک پای سیب با ماست با عطر و مزه سیب و دارچین فوق العاده می شود و به دلخواه می توانید کمی کشمش پلویی نیز به مواد اضافه کنید تا مزه بهتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پای سیب با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک پای سیب با ماست

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ و ۱/۴ پیمانه
ماست۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آرد۲ پیمانه سر صاف
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پودر دارچین۱ ق چای خوری
سیب۳ عدد
شکر اضافی۲ ق سوپ خوری
کشمش پلویی۲ ق سوپ خوری
هل سابیده شده۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک پای سیب با ماست عالی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سیب ها را پوست کنده و رنده کنید و دو قاشق شکر اضافی دستور را به همراه پودر دارچین روی سیبها پاشیده و با حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه بپزید تا جایی که شکر ها ذوب شده و سیب ها کمی پخته و موادمان به حالت مربایی درآید و کشمش را شسته و افزوده و از روی حرارت بردارید و نیمی از هل ساییده را افزوده و همزده و کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید، سفیده را با نیمی از شکر هم بزنید تا سبک و ابری شود و زرده ها و نیم دیگر شکر و وانیل را هم بزنید به مدت ۵ دقیقه تا کرم رنگ و کشدار شود و روغن مایع و ماست و نیم دیگر هل را افزوده و چند ثانیه هم میزنیم و در نهایت آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب و به مواد افزوده و در حد ترکیب شدن هم بزنید و سفیده را در دو مرحله افزوده و دورانی هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

داخل قالب های پای سیب را کپسول کاغذی قرار داده و مقداری از مایه ی کیک داخل کپسول ها ریخته و یک قاشق از مارمالاد سیب و کشمش روی مایه ی کیک قرار داده و کمی دارچین پاشیده و یک قاشق مایه ی کیک روی مارمالاد بریزید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله چهارم: پخت کیک پای سیب با ماست

قال ها را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید تا کیک ها پخته و طلایی شود، برای پخت بدون فر نیز باید مواد را داخل قابلمه بریزید و از مایه سیب و کشمش بریزید و مابقی مواد را ریخته و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. بعد از پخت صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از قالب خارج کنید و روی آن به دلخواه پودر قند بپاشید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک پای سیب با ماست عالی و خوشمزه

  1. می توانید داخل قالب بزرگ یا کوچک این کیک را تهیه کنید.
  2. اگر از کپسول استفاده می کنید نباید بیش از اندازه داخل آن بریزید وگرنه از کپسول بیرون می ریزد.
  3. برای فر های برقی روی ۱۶۵ تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه