طرز تهیه پای سوسیس و قارچ و پنیر خوشمزه همراه با آموزش خمیر

طرز تهیه پای سوسیس

 

یکی از خوشمزه ترین پای ها می باشد که می توانید به دلخواه در یک ظرف بزرگ و یا مانند تصویر در قالب های مافین به صورت تک نفره تهیه کنید. پای در واقع یک لایه خمیر است که حاوی مواد شور و شیرین است و خمیر با انواع مواد پر می شود و می تواند اندازه های مختلفی داشته باشد و برای انواع وعده های غذایی می باشد. اما تاریخچه پای بسیار قدیمی می باشد و طبق شواهد به حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد و در اعیاد رومی پای گوشتی با این خمیر تهیه می شده و این خمیر در سال های مختلف دست خوش تغییرات زیادی بوده و به گونه امروزی تبدیل شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پای سوسیس و قارچ و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر

تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
ماست۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه سر خالی
آردبه مقدار لازم

مواد میانی پای سوسیس

سوسیس یا پیرونی۴ عدد
قارچ۱۰ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
سس سویا یا سس تند۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه پای سوسیس و قارچ و پنیر

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود سپس سوسیس خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید و در ادامه فلفل دلمه خرد شده و کمی سس سویا و سس تند را افزوده و هم بزنید در تابه ای دیگر قارچ های اسلایس شده را با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس قارچ ها را به سوسیس اضافه و هم بزنید و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر پای

تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و به آن بیکینگ پودر و نمک و ماست را اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس روغن مایع را نیز افزوده و یک دقیقه دیگر نیز هم بزنید حالا باید به تدریج شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود و چسبنده نباشد خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا چسبندگی خمیر کم و نرم لطیف شود.

مرحله سوم: تهیه پای سوسیس و قارچ

در ادامه از خمیر ۳ چونه گرفته و ۱ چونه را برای روی پای کنار گذاشته و ۲ چانه دیگر را با هم مخلوط کنید و وردنه کشی کنید و کف قالب مورد نظر که از قبل چرب کردید قرار دهید مواد میانی را روی خمیر قرار دهید و روی آن پنیر پیتزا بریزید.

مرحله چهارم: پخت پای سوسیس پنیری

در ادامه چانه دیگر را با وردنه باز کنید و روی مواد میانی بکشید و خوب خمیر را به خمیر زیرین فشار بدهید تا بچسبد تا در موقع پخت لایه ها از هم جدا نشود شما می توانید خمیر را به صورت نواری نیز برش بزنید و روی خمیر به صورت شطرنجی قرار دهید حالا روی خمیر را با زعفران یا زرده تخم مرغ رومال کنید و کمی کنجد و سیاه دانه بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پای سوسیس و قارچ

  1. اگر سویا سس ندارید می توانید از کمی سس کچاب یا به دلخواه پنیر خامه ای استفاده کنید.
  2. بیش از اندازه به خمیر آرد نزنید تا در هنگام پخت سفت و خشک نشود.
  3. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. برای نرم شدن پای می توانید یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  5. شما به دلخواه می توانید از انواع سبزیجات و یا مواد گوشتی و مرغی در این پای استفاده کنید.
  6. از هر نوع سوسیس یا کالباس می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پای سوسیس و قارچ و پنیر خوشمزه همراه با آموزش خمیر
5 (100%) 2 votes