طرز تهیه پای اسفناج و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر یوفکا در فر

طرز تهیه پای اسفناج

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که با خمیر یوفکا تهیه می شود. پای همیشه شما را به یاد شیرینی می اندازد ولی این بار با اسفناج و خمیر یوفکا یک شام بسیار خوشمزه را تهیه کنید. این غذا خیلی راحت و شباهت زیادی به نرگسی خودمان دارد و برای تهیه آن به مواد ساده ای نیاز دارید و به راحتی تهیه می شود. اگر شما به اسفناج علاقه دارید به شدت عاشق این پای خواهید شد و بهترین گزینه برای مهمانی نیز می باشد. اسفناج را باید یک سبزی همه فن حریف دانست زیرا خواص زیادی برای بدن دارد و برای سلامتی، لاغری و کم خونی بسیار مفید است. امروز در پارسی دی پای اسفناج و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر یوفکا در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خمیر یوفکا۱ بسته
اسفناج۴۰۰ گرم
قارچ۱۵ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پنیر۱۲۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
کره۲۵ گرم
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پای اسفناج و قارچ با خمیر یوفکا در فر

مرحله اول: تفت اسفناج

ابتدا اسفناج ها را پاک کتید و بشورید سپس بگذارید تا خشک شود در ادامه یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس اسفناج ها را بدون افزودن روغن داخل قابلمه تفت دهید تا نرم شود و حجم آن گرفته شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن داخل تابه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس سیر پوره شده را افزوده و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود در ادامه قارچ ها را اسلایس کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه اسفناج پخته شده را نیز به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید از روی حرارت بردارید تا کاملا سرد و خنک شود سپس تخم مرغ ها را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها مخلوط شوند در ادامه پنیر را نیز افزوده و هم بزنید حالا مواد میانی پای آماده شده است.

مرحله چهارم: تهیه پای بدون قالب و ساده

طبق عکس خمیر یوفکا را باز کنید و سطح آن را با کمی کره و آب مرطوب کنید سپس مواد میانی را بگذارید و یک خمیر یوفکا دیگر روی مواد قرار دهید و برش های چندسانتی روی خمیر بزنید و مطابق عکس ها آن را آماده کنید.

مرحله چهارم: پخت پای اسفناج

در ادامه پای اسفناج را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در طبقه وسط فر در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا طلایی و پخته شود سپس از فر خارج کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پای اسفناج با قارچ

  1. افزودن قارچ اختیاری و قابل حذف است.
  2. می توانید از خمیر هزارلا نیز استفاده کنید.
  3. می توانید پای را داخل قالب نیز تهیه کنید.
  4. به دلخواه از کمی پنیر ریکوتا نیز می توانید در تهیه این پای استفاده کنید.
  5. افزودن سیر دلخواه و قابل حذف است.
  6. برای خوشمزه تر شدن مواد می توانید کمی پنیر پارمزان نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه