طرز تهیه پیتزا پای خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده و قارچ

طرز تهیه پیتزا پای

 

یکی از انواع خانواده بزرگ پای و تارت می باشد که این بار با خمیر تارت تهیه شده است و با انواع مواد می توانید این پیتزای خوشمزه را تهیه کنید تفاوت این پیتزا با دیگر پیتزا ها در این است که خمیر پای مجدد روی آن قرار می گیرد تا شکل پای ها را به خود بگیرد و روش تهیه خمیر آن با خمیر پیتزاها متفاوت است. امروزه شاید کمتر کسی باشد که طعم و مزه پیتزا را دوست نداشته باشد و حداقل هفته ای یکبار آن را تهیه نکند. تهیه پیتزا در منزل کار بسیار لذت بخش و مقرون به صرفه بوده و می توانید از مواد سالم در تهیه پیتزاها استفاده کنید. امروز در پارسی دی پیتزا پای با گوشت چرخ کرده و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۳۵۰ گرم
پودر قند۱ ق سوپ خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
آب۵ تا ۷ ق سوپ خوری
کره یا مارگارین۱۷۰ گرم

مواد لازم برای مواد میانی

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
قارچ۱۰ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا پای با گوشت چرخ کرده و قارچ

مرحله اول: تهیه خمیر

همه مواد تهیه پای باید کاملا سرد و یخچالی باشند کره را ابتدا در فریزر قرار دهید تا سرد شود سپس آرد و نمک را الک کنید و داخل یک کاسه بریزید و کره خرد شده را به آن اضافه کنید سپس با چنگال یا نوک انگشت مواد کره را به خورد آرد دهید به طوری که دانه های آرد درشت تر شوند حالا باید سرعت العمل داشته باشید تا کره گرم نشود اگر غذاساز دارید بهترین گزینه برای تهیه خمیر است زیرا اصلا گرمای دست به خمیر انتقال پیدا نمی کند.

مرحله دوم: استراحت خمیر پای

در ادامه زرده تخم مرغ و پودر قند را اضافه و کمی با چنگال هم بزنید سپس نوبت افزودن آب سرد است بسته به نوع آرد ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آب سرد بخواهید پس حتما قاشق قاشق آب سرد را اضافه کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود اصلا نباید خمیر را ورز دهید اگر نیاز بود دستکش انداخته و با نوک انگشت خمیر را جمع کنید و بعد داخل نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله سوم: تهیه مواد پیتزا

پیاز دستور را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید سپس گوشت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه فلفل دلمه نگینی و قارچ را نیز افزوده و حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه پای پیتزا

بعد از ۱ ساعت دو سوم از خمیر را روی کاغذ روغنی یا سطح تمیز و آرد پاشی شده بگذارید، روی خمیر آرد بپاشید و با دست آرد را در همه جای خمیر پخش کنید سپس با وردنه خمیر را به ضخامت سه میلی متر باز کنید. حالا خمیر را با کمک وردنه بلند کنید و در یک قالب ۲۳ سانتی متری گرد یا مربع انداخته و در قالب فیکس کنید با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید سپس مواد میانی را داخل قالب بریزید و کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک بماند و بعد مابقی خمیر را به نوارهای طولی ۱ سانتی برش بزنید.

مرحله چهارم: پخت پیتزا پای

در ادامه نوارهای عرضی را روی پیتزا قرار دهید و آن را با زرده تخم مرغ رومال کنید و به دلخواه کنجد بپاشید و در فر که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه گرم کردید قرار دهید و بگذارید پیتزا پای به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ پخته و طلایی شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پیتزا پای

  1. بسته به اندازه قالب ممکن است زمان پخت متغیر باشد.
  2. می توانید از سوسیس یا مرغ در تهیه این نوع پیتزا استفاده کنید.
  3. اگر هر موقع در تهیه خمیر احساس کردید خمیر گرم شده سریع در یخچال قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود سپس مجدد شروع کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پیتزا پای خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده و قارچ
4 (80%) 3 votes