طرز تهیه شپردز پای با گوشت خوشمزه و مجلسی به روش انگلیسی

طرز تهیه شپردز پای

 

پای چوبان یک غذایی انگلیسی می باشد. یکی از آسان ترین غذاها می باشد که اولین بار در فرانسه یک آشپز معمولی به اسم هاشیس که در یک رستوران کار می کرده یک روش اقتصادی برای گوشت های باقی مانده در غذاها استفاده می کند اما نسخه مفصل که به شکل امروز درآمده است در سال ۱۹۲۱ توسط آگوست کشف شد وی سیب زمینی پوره شده را به شپردز پای اضافه کرد و به ورژن امروز ارتقاء داد. اما شپردز پای چیست در واقع یک غذای ساده که از مخلوط گوشت چرخ کرده است که روی آن پوره سیب زمینی قرار می گیرد اما شاید همه شما این رسپی را در سایت های گوناگون دیده باشید ما امروز می خواهیم شپردز پای متفاوتی را به شما آموزش دهیم در واقع شپردز پای شکم پر که مواد گوشتی داخل پوره سیب زمینی قرار می گیرد و با پنیر ورقه ای کاور می شود همراه ما باشید با آموزش یک غذای ملل و بسیار خوشمزه.

مواد لازم

سیب زمینی۴ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
رب۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
کره۶۰ گرم
خامه۱ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
مخلوط سبزیجات ( نخود فرنگی و ذرت )۱/۲ پیمانه
پنیر پیتزا یا ورقه ایبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه شپردز پای با گوشت

مرحله اول : آماده سازی مواد

سیب زمینی را خوب بشورید و بگذارید داخل آب تا پخته شود وقتی پخت بلافاصله در زیر آب سرد بگیرید و پوست را بکنید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود. نخود و ذرت را اگر بخار پز نیستند پخته و بگذارید کنار.

مرحله دوم : تهیه مواد گوشتی شپردز پای

پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا کمی سبک شود سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید و سیرهای پوست گرفته و پوره شده را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر سیر خارج شود سپس گوشت چرخ کرده را افزوده و تمام ادویه ها را اضافه کنید تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس رب را اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود در انتها سبزیجات را اضافه کنید و مواد را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : تهیه توپ های سیب زمینی

سیب زمینی های خنک شده را رنده کنید و به همراه تخم مرغ و کره و شیر و خامه خوب مخلوط کنید و با کمی نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.

مرحله چهارم : تهیه شپردز پای

از پوره سیب زمینی که در مرحله قبل درست کردید به اندازه دلخواه در دست پهن کنید و مقداری از مواد گوشتی را در مرکزش گذاشته و خوب گرد کنید سپس داخل یک ظرف قرار دهید و روی آنها پنیر پیتزا یا ورقه ای قرار دهید و داخل فر از قبل گرم شده بمدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس در انتهای کار دو دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح شپردز پای هم طلایی شود. شپردز پای خوشمزه و آسان ما حاصر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شپردز پای

  1. در ورژن اصلی همه مراحل مانند بالا بوده ولی در انتها بدین صورت است که مواد گوشتی را کف ظرف ریخته و روی آن پنیر قرار می دهند و در انتهای کار سیب زمینی را روی پنیرها ماسوره زده یا سیب زمینی را روی مواد پهن کنید و در فر قرار می دهند هر کدام از روش ها را که دوست دارید امتحان کنید.
  2. می توانید سبزیجات دیگر مانند فلفل دلمه یا قارچ را نیز به مواد فوق اضافه کنید.
  3. طعم شپردز پای به ادویه هابی هست که در آن استفاده می کنید.
  4. افزودن خامه اختیاری می باشد ولی طعم و مزه ای دلچسبی را به پوره سیب زمینی می دهد.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه

  • Leila ۳ سال پیش

    ما اینو درس کردیم امشب خیلی خوب شد دستتون درد نکنه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ