طرز تهیه کیک گوشت خوشمزه و مجلسی همراه با خمیر مخصوص

طرز تهیه کیک گوشت

 

یک غذای لذید و بسیار خوشمزه برای مهمانی و تولدها می باشد. خمیر این کیک فوق العاده نرم می باشد و توی دهن آب می شود و شما به دلخواه می توانید با انواع مواد گوشتی و مرغی این کیک را تهیه کنید این کیک را بچه ها بشدت دوست دارند و بسیار نرم و لطیف است با رعایت کردن یک سری نکات که به شما یاد خواهیم داد یک کیک گوشت درجه یک خواهید داشت. مواد داخل کیک گوشت را می توانید تغییر دهید و از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید می توانید استفاده کنید و به دلخواه داخل هر قالبی که دوست دارید گرد یا لوف این کیک گوشت را تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک گوشت خوشمزه همراه با خمیر مخصوص آن را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر

تخم مرغ۴ عدد
آرد۲.۵ پیمانه
ماست پر چرب۱ پیمانه
روغن مایع۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۳ ق چای خوری
نمک و فلفل و پودر سیربه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
سوسیس۳ عدد
رب۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک گوشت

مرحله اول : تهیه مواد میانی

ابتدا داخل یک تابه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به همراه کمی فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس سوسیس های خرد شده را به همراه فلفل دلمه اضافه کنید و تفت دهید تا سوسیس کمی برشته شود در انتها قارچ های اسلایس شده را اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ ها کشیده شود در انتها رب و نمک را اضافه کنید و بعد از خوش رنگ شدن رب از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله دوم : تهیه خمیر کیک (هم زدن تخم مرغ)

ابتدا تمام مواد را از قبل از یخچال خارج کنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه با همزن برقی خوب بزنید تا حجیم و کشدار شود وقتی حجیم شد کمی پودر سیر نیز اضافه کنید سپس ماست پر چرب را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مجدد هم بزنید.

مرحله سوم : تهیه مایه خمیر کیک

در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مجدد هم بزنید سپس مخلوط آرد را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم : پخت کیک گوشت

قالب مورد نظر را آماده کنید و فر را روشن کنید تا گرم شود. کف قالب و دیواره ها را خوب چرب کنید سپس نیمی از مایه کیک را داخل قابل ریخته و روی آن مواد گوشتی را بریزید و مقداری پنیر پیتزا روی مواد ریخته و در ادامه مابقی مایه خمیر کیک را روی مواد ریخته و با لیسک به خوبی سطح کیک را صاف کنید سپس چند خط افقی با سس کچاب روی خمیر بزنید و با خلال دندان طرح بکشید و قالب را داخل فر گرم شده به مدت ۶۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک گوشت پخت شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک گوشت

  1. می توانید این کیک گوشت را داخل تابه دو طرف تهیه کنید.
  2. خمیر مقداری چسبنده می باشد که کاملا عادی است.
  3. با خلال دندان کیک گوشت را تست کنید اگر سالم بیرون در آمد زمان پخت تمام است.
  4. شما می توانید از انواع ژامبون ها و مرغ و مواد دیگر برای تهیه این کیک گوشت استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه