طرز تهیه کاتمر ترکیه لذیذ و آسان با خمیر یوفکا یا خمیر باقلوا

طرز تهیه کاتمر

 

کاتتاما یک نوع دسر ترکی می باشد که از خمیر باقلوا تهیه می شود و فوق العاده خوشمزه و جذاب است و در کنار یک چای یا قهوه برای عصرانه بسیار مناسب است. کاتمر شاید ظاهری همانند باقلوا داشته باشد ولی مثل باقلوا رول یا پیچیده نمی شود و همانند پنکیک تخت است اما برای تهیه این دسر خوشمزه نیاز دارید یک بسته خمیر باقلوا یا یوفکا از بیرون تهیه کنید و به سرعت برای مهمانی های خود یا خانواده یک دسر خوشمزه درست کنید. روی کاتمر ها با پودر پسته فراوان و خامه و شکر کاور می شود شما می توانید خمیر را به شکل های مختلف برش بزنید و برای صبحانه یا میان وعده نیز این دسر خوشمزه ترکی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاتمر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

خمیر باقلوا۲ عدد
شکر۱ تا ۱.۵ ق غذا خوری
پودر پسته۲ ق غذا خوری
کره آب شدهبه مقدار لازم
ته شیر۱.۵ ق غذا خوری

طرز تهیه کاتمر با خمیر یوفکا یا خمیر باقلوا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا پودر پسته را که بهتر است خودتان در منزل آسیاب کنید تا خوش رنگ تر باشد آماده کنید یا از بسته بندی استفاده کنید اما ته شیر یک نوع کره چرب شیرین است که بافتی همانند سر شیر و کره دارد ولی طعم و مزه فوق العاده خوشمزه اما برای تهیه آن می توانید از فروشگاه این ته شیر را تهیه کنید زیرا در مدل بسته بندی وجود دارد.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

حالا یک لایه خمیر را بردارید و روی میز کار قرار دهید سپس مقداری کره را ذوب کنید و با قلمو کامل ورق اول خمیر را چرب کنید سپس لایه بعدی خمیر را روی آن قرار دهید و دیگر نیاز به چرب شدن نیست فقط خوب مرتب کنید تا دو لایه کامل روی هم باشند.

مرحله سوم: افزودن مواد

در ادامه پودر پسته در مرکز خمیر به صورت یک مربع کوچک پخش کنید و روی پودر پسته شکر بریزید و در ادامه ته شیر را با چاقو یا قاشق کمی خرد کنید و روی پسته قرار دهید سپس باید آن را تا کنید برای تا کردن ابتدا طرف پایین را تا کنید سپس طرف بالا روی آن بیاورید و در انتها سمت راست و چپ خمیر را نیز تا کنید تا یک مربع شود.

مرحله چهارم: پخت کاتمر ترکی

حالا روی خمیر را با کره خوب چرب کنید و داخل یک ظرف چرب شده قرار دهید و در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید تا طلایی شود سپس از فر خارج کرده و روی آن را با پودر پسته و گل محمدی تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه کاتمر

  1. اگر فر ندارید می توانید کاتمر را داخل یک تابه چرب شده قرار دهید تا طلایی شود.
  2. ته شیر را اگر پیدا نکردید از سر شیر استفاده کنید.
  3. کره آب شده را بعد از پیچیدن کاتمر به هر دو طرف بزنید و زمانی که در فر قرار می دهید قسمت تا کاتمر زیر باشد.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه