طرز تهیه خمیر جادویی بدون خمیر مایه و استراحت (همه کاره)

خمیر جادویی بدون خمیر مایه

 

خمیر ها یکی از لذت بخش ترین قسمت های آشپزی می باشد که شما می توانید آن ها را به راحتی در خانه تهیه کنید و با آن ها  انواع غذا های خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید با خمیر ها انواع پیراشکی و پیتزا و غذا های که نیاز به خمیر دارند را تهیه کنید و یا می توانید انواع نان های ساده را نیز با این خمیر نرم و لطیف تهیه کنید، بهتر است برای تهیه این خمیر از آرد سفید استفاده کنید تا نرم و لطیف باقی بماند. امروز در پارسی دی طرز تهیه خمیر جادویی بدون خمیر مایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
ماست۱/۲ پیمانه
جوش شیرین۱ ق غذا خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری
روغن۳ ق غذا خوری
آرد۳ پیمانه حدودی

طرز تهیه خمیر جادویی بدون خمیر مایه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد ماست را به همراه جوش شیرین مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه این مخلوط را کنار قرار دهید تا ماست پف کند و حباب روی آن ایحاد شود، دقت کنید ماست حتما باید سفت باشد و ماست های شل و آبکی مناسب نیست.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید داخل یک کاسه ماست و تخم مرغ و روغن و نمک را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد کم کم نوبت اضافه کردن آرد می باشد، دقت کنید باید آرد را پیمانه پیمانه به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه باید خمیر را با دست برای ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم و لطیف شود و یا می توانید برای ۱۰۰ بار خمیر را روی یک سطح یا داخل کاسه بکوبید تا نرم و لطیف شود، به همین راحتی خمیر حاضر شده است و شما می توانید این خمیر را بلافاصله استفاده کنید و اگر نیاز دارید تا بماند بهتر است روی خمیر را بپوشانید تا خشک نشود.

فوت و فن ها دستور تهیه خمیر جادویی بدون خمیر مایه

  1. بهتر است کم کم آرد اضافه کنید تا خمیر سنگین نشود وگرنه موقع پخت سفت شده و کیفیت خوبی ندارد.
  2. می توانید از روغن زیتون بجای روغن معمولی استفاده کنید.
  3. راز مهم یک خمیر خوب ورز دادن می باشد که می توانید از استند میکسر نیز برای ورز دادن استفاده کنید که در آن صورت برای ۷ دقیقه با دستگاه ورز دهید.
  4. برای این که بدانید خمیر شما نرم شده است تست پنجره را از خمیر بگیرید به طوری که خمیر را بکشید و نباید زود پاره شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه