طرز تهیه رولت گوشت و مرغ مجلسی و مغزدار با فر و بدون فر + فیلم

دستور پخت رولت گوشت و مرغ

طرز تهیه رولت گوشت و مرغ

 

رولت گوشت و مرغ یکی از رولت های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی با گوشت چرخ کرده و سینه مرغ یک غذای بسیار مجلسی تهیه کنید. شما می توانید برای مواد میانی این رولت از انواع مغزها استفاده کنید و آن را با فر و بدون فر تهیه کنید. رولت گوشت و مرغ یک ایده بسیار ناب برای مهمانی و مجالس است و به همراه سسی که با آن پخته سرو می شود. شما می توانید از مخلوط ران و سینه استفاده کنید و بهتر از گوشت کم چرب استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت گوشت و مرغ مجلسی با فر و بدون فر به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت گوشت و مرغ

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • مرغ چرخ شده ۳۰۰ گرم
  • جعفری ۱ مشت
  • گردو ۱/۲ پیمانه
  • زرشک ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • آرد سوخاری به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه رولت گوشت و مرغ خوشمزه و مجلسی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سینه و ران مرغ را بدون استخوان کنید و به همراه غذاساز چرخ کنید تا یکدست شود. زرشک را بشورید و داخل آبکش قرار دهید. زعفران را بسابید و بگذارید تا خوشرنگ شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

گوشت چرخ کرده را به همراه یک پیاز چرخ شده یا رنده شده مخلوط کنید و خوب ورز دهید و بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و کمی آرد سوخاری بزنید و خوب ورز دهید تا یکدست شود و از حالت نرمی و شل بودن خارج شود. سینه مرغ را نیز به همراه ادویه ها و کمی زعفران و یک پیاز رنده شده دیگر خوب ورز دهید.

مرحله سوم: رول کردن مواد

یک پلاسیتک فریزر یاز کنید و گوشت چرخ کرده را روی آن قرار دهید و به صورت مستطیل باز کنید و سینه مرغ را نیز روی نایلون پهن کنید کمی بزرگتر از گوشت چرخ کرده باز کنید همانند فیلم حالا باید مواد گوشت چرخ کرده روی سینه مرغ پهن شده قرار دهید و بعد زرشک و گردو و جعفری خرد شده را روی آن قرار دهید و خیلی آرام رول کنید.

مرحله چهارم: پخت رولت گوشت و مرغ

حالا باید دست خوب درز های رول را بپوشانید و برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید و بعد داخل تابه سرخ کنید و تا همه اطراف رول طلایی شود. بعد از سرخ شدن رولت در یک تابه دیگر یک پیاز رنده کنید و به همراه فلفل دلمه و کمی هویج و ادویه ها و روغن تفت دهید و در انتها رب را اضافه کنید و روب رولت ریخته و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا پخته شد و هر ۱۵ دقیقه رولت را بچرخانید تا به سس آغشته شود و برای پخت در فر نیز باید مواد را داخل ظرف پیرکس قرار دهید و سس را روی رولت ریخته و در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رولت گوشت و مرغ مجلسی و خوش طعم

  1. می توانید مواد میانی را به دلخواه خود تغییر دهید.
  2. استراحت دادن به رولت باعث می شود در حین پخت ترک نخورد.
  3. بهتر است سس را هر ۱۵ دقیقه روی رولت بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رولت گوشت و مرغ مجلسی و مغزدار با فر و بدون فر + فیلم
5 (100%) 1 votes