طرز تهیه مافین پیتزایی خوشمزه با مرغ همراه با آموزش خمیر مافین

طرز تهیه مافین پیتزایی

 

مافین ها جزو دسته کیک های کوچک یک نفره هستند که بافتی منسجم تر از کیک ها دارند. مافین ها به دو شکل شیرینی و شورینی تهیه می شوند. مافین پیتزایی یک از انواع مافین است که با مخلفات و خمیر پیتزا تهیه می شود مافین پیتزایی برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و باید وعده غذایی همراه خود داشته و یا به عنوان تغذیه کودکان بسیار عالی می باشد. از مافین پیتزایی برای زیبا کردن میزهای پذیرایی و مزه هم می توانید استفاده کنید و در کنار سس های مختلف سرو کنید. امروز در پارسی دی مافین پیتزایی با فیله مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

فیله مرغ خرد شده۱۰۰ گرم
آرد سفید۲۲۰ گرم
قارچ خرد شده۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای خرد شده۱۰۰ گرم
زیتون بی هسته۵۰ گرم
خامه۵۰ گرم
روغن۱۰۰ گرم
پیاز خرد شده۱ عدد
سیر رنده شده۱ حبه
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق  خوری
خمیر ترش۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل و آویشنبه میزان لازم

طرز تهیه مافین پیتزایی با مرغ و قارچ

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا داخل تابه ای کمی روغن می ریزیم و پیاز را داخل تابه ریخته و خوب آن را تفت می دهیم تا طلایی شود حالا سیر و مرغ را افزوده و اجازه می دهیم تا کاملا مرغ تغییر رنگ داده و پخته شود در این مرحله قارچ، زیتون و فلفل دلمه را افزوده و کلیه مواد را با هم با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد و پخته شود در نهایت اجازه می دهیم تا سس آماده شده خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر مافین

تخم مرغ ها را داخل ظرف مناسبی ریخته و به همراه نمک، فلفل و آویشن خوب مخلوط می کنم تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود. حالا خامه، شیر و روغن را افزوده و خوب مخلوط می کنیم. داخل ظرف دیگری آرد، خمیر ترش و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به تدریج به مواد آماده شده می افزاییم و مخلوط می کنیم تا خمیر یکدستی فراهم شود.

مرحله سوم: افزودم مرغ

حالا مرغ آماده شده را به همراه پنیر پیتزا به خمیر افزوده و کاملا مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست مواد در همه جای خمیر پخش شود در این مرحله روی خمیر را با حوله ای پوشانده و به مدت ۳ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله چهارم: پخت مافین پیتزایی

حالا داخل قالب مافین کاغذ رو غنی گذاشته و با قاشق تا ۲/۳ قالب را پر می کنیم که فضا برای پف کردن داشته باشد. حالا مافین ها را در فر گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد می گذاریم و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شوند و در انتها با خلال چوبی تست کرده و از فر خارج می کنیم تا خنک شوند. حالا در کنار سس های لذیذ نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت مافین پیتزایی

  1. می توانید گوشت چرخ شده و یا ژامبون خرد شده را جایگزین مرغ کنید.
  2. خامه باعث لطافت مافین می شود ولی می توانید آن را حذف کنید.
  3. اگر خمیر خیلی سفت شد کمی شیر اضافه کنید.
  4. اگر از گوشت چرخ شده استفاده کردید از کمی زردچوبه برای تفت دادن آن استفاده کنید.
  5. از مقداری مغز تخمه آفتابگردان و یا کنجد هم برای تزئین می توانید استفاده کنید.
  6. جز هندی هم طعم بی نظیری به پیتزا می دهد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مافین پیتزایی خوشمزه با مرغ همراه با آموزش خمیر مافین
3 (60%) 4 votes