طرز تهیه گلت گوشت و قارچ خوشمزه همراه با خمیر مخصوص گلت

طرز تهیه گلت گوشت

 

یکی از انواع گلت ها می باشند که امروزه خیلی ترند شدند و با انواع میوه ها تهیه می شود و چون بسیار راحت است و نیازی به قالب خاصی ندارد بسیار محبوب شده است گلت ها از خانواده پای و تارت ها می باشند و ابتدا خمیر تهیه می شود و سپس با مواد میانی این خمیر پر می شود و در فر یا سولاردم و توستر پخته می شود و مانند پای و تارت ها از یک خمیر کره ای تهیه شده است و بعد مواد گوشتی تهیه شده را داخل گلت قرار می دهند. شما می توانید این گلت را برای شام یا نهار بپزید حتی گزینه خوبی برای مهمانی می باشد و شما می توانید در ابعاد و سایزهای مختلف این گلت را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گلت گوشت و قارچ همراه با خمیر مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره سرد۱۲۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آب سرد۲ ق غذا خوری
آرد۲۳۰ گرم
نمک۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۵ عدد
گوجه گیلاسی۳ عدد
رزماریبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه گلت گوشت و قارچ با خمیر مخصوص

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا داخل یک کاسه کره سرد یخچالی را که خرد کردید بریزید و بعد آرد و نمک الک شده را اضافه کنید و با چنگال شروع به هم زدن کنید و کره را به خورد آرد بدهید تا دانه های آرد درشت تر شود سپس در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید سپس آب سرد افزوده و هم بزنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

آب سرد را بهتر است کم کم اضافه کنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود و بهتر است برای تهیه خمیر گلت از غذاساز استفاده کنید تا خمیر گرمای دست را احساس نکند در آخر خمیر را با دست جمع کنید و داخل نایلون قرار دهید سپس برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید سپس داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا پیاز شیشه ای و سبک شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و خوب گوشت را سرخ کنید سپس فلفل دلمه خرد شده را به همراه قارچ اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت گلت گوشت

در ادامه خمیر را بین دو نایلون با وردنه باز کنید و داخل سینی فر از قبل چرب شده قرار دهید سپس به شکل دایره قالب بزنید و یا برش کنید و وسط خمیر را مواد گوشتی قرار دهید و روی آن کمی گوجه گیلاسی حلقه شده و رزماری قرار داده سپس نیم سانت تا ۱ سانت از خمیر را روی مواد بیاورید و دور تا دور خمیر را با زرده رومال کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته و طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گلت گوشت

  1. می توانید برای اینکه گلت نرمی داشته باشید یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  2. به دلخواه می توانید بادمجان سرخ شده روی مواد قرار دهید.
  3. بسته به نوع آرد شما ممکن است آرد بیشتر یا کمتری بخواهد.
  4. اگر از غذاساز برای تهیه خمیر استفاده می کنید نیازی به استراحت خمیر نمی باشد.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه