طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی شیرازی خوشمزه و آسان

طرز تهیه دوپیازه

 

یکی از غذاهای آسان است که شاید با این نام اسم غذاهای دیگر به گوش شما بخورد مانند دو پیازه میگو یا دو پیازه سبزیجات و … اما این دو پیازه که به شهر شیراز معروف است بسیار خوشمزه و راحت است دو پیازه از مخلوط پیاز با دیگر مواد تهیه می شود و می توانید به عنوان وعده اصلی همراه با نان یا برنج سرو کنید. دوپیازه یکی از غذاهای آسان است که زمان زیادی برای تهیه آن نمی خواهید پس اگر برای تهیه غذا فرصت کافی نداشتید حتما این غذای خوشمزه و راحت را درست کنید. شما می توانید به دوپیازه گوشت چرخ کرده اضافه کنید و یا به تنهایی با سیب زمینی مکعبی یا پوره شده درست کنید. امروز در پارسی دی دوپیازه را با سیب زمینی به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۴ عدد
پیاز۲ عدد
کره۵۰ گرم
جعفری۲ ق غذا خوری
رب۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه دوپیازه

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی را شسته و بگذارید تا آبپز شوند سپس آن را زیر آب یخ گرفته و پوستش را جدا کنید و ه دلخواه پوره کنید و یا معکبی خرد کنید در هر دو خوشمزه می شود ولی اگر دوست دارید دوپیازه را به صورت قالبی تهیه کنید باید پوره کنید.(می توانید سیب زمینی ها را مکعبی خرد کنید و با روغن تفت دهید تا پخته شود).

مرحله دوم : تفت دادن پیاز

پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید سپس داخل تابه کره را به همراه کمی روغن ریخته و پیاز های خرد شده را اضافه کنید و زردچوبه را بریرید و اجازه دهید پیازها کاملا عسلی و طلایی شود.

مرحله سوم : افزودن رب و جعفری

سیب زمینی را که به هر مدلی خرد کردید به پیاز سرخ شده اضافه کنید و به آن نمک و فلفل سیاه بزنید و رب را اضافه کرده و تفت دهید تا رب خوش رنگ شود خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند سپس در ادامه جعفری ساطوری شده را بریزید.

مرحله چهارم : تهیه دوپیازه

در این مرحله اگر دوست داشته باشید می توانید دو عدد تخم مرغ آبپز رنده شده را اضافه کنید و با مواد دیگر مخلوط کنید اگر نه در انتهای پخت آبلیمو را اضافه کرده و مواد را از روی حرارت بردارید و به دلخواه تزئین کنید و به همراه نان یا برنج در کنار ترشی سرو کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تهیه دوپیازه

  1. افزودن آبلیمو اختیاری می باشد.
  2. زردچوبه در تهیه دو پیازه سیب زمینی هرچقدر بیشتر باشد رنگ بیشتری می دهد.
  3. می توانید رب را حذف کرده و فقط زردچوبه بزنید.
  4. افزودن تخم مرغ اختیاری می باشد می توانید حذف یا اضافه کنید.
  5. دو پیازه را می توانید با مرغ یا جگر نیز تهیه کنید.
  6. اگر سیب زمینی را پوره کردید می توانید دو پیازه را به صورت قالبی تهیه کنید.
  7. می توانید نعنا خشک نیز به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه

  • خجسته ۴ ماه پیش

    سلام. بسیار غذای دلچسبی بود. سپاسگزارم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۴ ماه پیش

      نوش جان

      پاسخ