طرز تهیه کاری پلو هندی با سبزیجات [گیاهی] خوشمزه و ساده و فوری

دستور پخت کاری پلو هندی

طرز تهیه کاری پلو هندی

 

کاری پلو هندی یکی از پلو های بسیار سنتی می باشد که قرار است به روش هندی و با سبزیجات آن را تهیه کنید. کاری پلو یکی از پلو های پر طرفدار در ایران است و این پلو در کمترین زمان ممکن تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. اگر گیاه خوار یا وگان هستید می توانید این پلو را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از سبزیجات دلخواه در این کاری پلو استفاده کنید. در تهیه کاری پلو هندی از نخودفرنگی و قارج استفاده می شود و طعم بسیار خوبی دارد و حتی یک غذای خوب برای وقت های که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاری پلو هندی با سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه طرز تهیه کاری پلو هندی

  • پیاز ۱ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • ادویه کاری ۱.۵ ق  غذا خوری
  • قارچ ۱۵ عدد
  • نخود فرنگی ۱/۲ پیمانه
  • شوید خشک ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کاری پلو هندی به روشی ساده در کمتر از ۳۰ دقیقه

مرحله اول: آماده سازی نخود فرنگی

ابتدا برنج را خوب بشورید و بعد با کمی نمک خیس کنید. اگر برنج را به صورت کته می گذارید مقدار نمک را کمتر بریزید و اگر می خواهید به صورت آبکش تهیه کنید باید ۱ ق غذا خوری نمک بریزید. نخود فرنگی را باید بخارپز یا آبپز کنید، برای این کار نخود فرنگی را با کمی و نمک داخل آب بربزید تا نرم شود. می توانید نخود فرنگی بخارپز کنید. برای بخارپز کردن نخود فرنگی می توانید آن را داخل سبد بریزید و داخل یک قابلمه با کمی آب بریزید و درب قابلمه را قرار دهید تا نخود فرنگی نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز را اضافه کنید و با کمی زردچوبه آن را تفت دهید تا سبک و طلایی شود و در ادامه ادویه کاری و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه قارچ ها را بشورید و اگر دوست دارید می توانید پوست روی قارچ را بگیرید و بعد اسلایس کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا آب اضافی آن کشیده شود و بعد در ادامه نخود فرنگی را نیز اضافه کنید و تفت دهید و در انتها شوید خشک را اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه کاری پلو با سبزیجات خوشمزه

آب اضافی برنج را دور بریزید و داخل یک قابلمه آب بریزید تا بجوش بیاید و بعد برنج را اضافه کنید و کف روی برنج را در حین جوشیدن بگیرید. زمانی که برنج نرم شد آن را آبکش کنید و کف قابلمه کمی روغن بریزید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه که می توانید از کاهو یا سیب زمینی بریزید را اضافه کنید و کمی برنج اضافه کنید و مواد میانی بریزید و بعد برنج و همه مواد را هم بزنید و کاری پلو گیاهی را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها به دلخواه کمی کره یا روغن بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاری پلو هندی سریع و خوشمزه

  1. می توانید مواد میانی را با سبزیجات دلخواه تهیه کنید.
  2. بهتر است از ترکیب برنج ایرانی با برنج دودی استفاده کنید.
  3. از ادویه کاری با کیفیت استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه