طرز تهیه دو پیازه مرغ افغانی ساده و مجلسی جا افتاده با سیب زمینی

طرز تهیه دوپیازه مرغ

 

یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه برای کسانی است که علاقه زیادی به غذا های پر ادویه دارند. این خوراک در هند و پاکستان رواج دارد ولی در ایران هم طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. اما طرز پخت این غذا کمی متفاوت است و به جای گوشت مرغ می توانید از میگو یا گوشت قرمز به جای تکه های مرغ استفاده کرد. تهیه این خوراک بسیار راحت است و طعم و عطر متفاوتی دارد و گزینه مناسب برای کسانی که از غذاهای تکراری خسته شدند و دنبال دستور پخت غذاهای جدید هستند. دوپیازه مرغ را می توان با نان یا پلو سرو کرد و برای وعده اصلی یا وعده سبک استفاده کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دو پیازه مرغ افغانی با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ۲ تیکه
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱ حبه
سیب زمینی۲ عدد
زعفران دم کرده۱/۲ پیمانه
دارچین، فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه دو پیازه مرغ با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا مرغ را شسته و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب ماساژ دهید تا مرغ مزه دار شود سپس در یخچال قرار دهید. در ادامه سیر را شسته و پوست کنید. سیر ها را له یا ریز خرد کنید. پیاز ها را شسته و پوست کنید و روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید یا با رنده درشت رنده کنید. زعفران را در هاون ریخته و خوب بسابید و روی آن چند تیکه یخ قرار دهید و اجازه دهید تا زعفران خوش رنگ شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در قابلمه مورد نظر روغن ریخته و حرارت را ملایم کنید و پیاز های خرد شده را با روغن تفت دهید. مقداری زردچوبه به پیاز ها اضافه کنید و هم بزنید. سپس سیر له شده را داخل پیاز بریزید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: آماده سازی مرغ ها

مرغ های از قبل آماده شده را از یخچال خارج کنید و داخل قابلمه بگذارید و با پیاز و سیر خوب تفت دهید تا مزه آن ها به خورد مرغ برود. مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید. بعد از اینکه رنگ مرغ ها طلایی شد مقدار ۵ لیوان آب ولرم روی مرغ ها بریزید. آب را به مقداری بریزید که روی مرغ ها را بگیرد. شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیفتد.

مرحله چهارم: تهیه دو پیازه مرغ

بعد از این که مرغ ها نیم پز شد یک ملاقه از آب مرغ را بردارید و در کاسه دیگر بریزید. گرد لیمو عمانی و زعفران را داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به قابلمه مرغ اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ ها به طور کامل پخته شوند و آب مرغ کم شود. وقتی مرغ ها جا افتاده شد مقداری دارچین به مواد اضافه کنید تا مرغ ها خوشمزه تر شود. در انتها سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و نمک سرخ کنید و در کنار مرغ سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت دو پیازه مرغ

  1. به جای گوشت مرغ می توان از گوشت قرمز یا میگو استفاده کنید.
  2. از ادویه های تند مانند فلفل قرمز استفاده کنید.
  3. می توانید از مخلوط سینه و ران استفاده کنید.
  4. می توانید برای رنگ بیشتر کمی رب به مواد اضافه کنید.
  5. افزودن سیب زمینی اختیاری می باشد.
  6. مقدار آب زیاد نباشد تا خوراک بی مزه نشود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه