طرز تهیه یتیمچه ارومیه گیاهی و آسان و خوشمزه با بادمجان و سیب زمینی

طرز تهیه یتیمچه ارومیه

 

یتیمچه ارومیه یک غذای به صرفه و خوشمزه می باشد که با صیفی جات و سبزیجات مختلف تهیه می شود که طعم فوق العاده ی دارد و شما می توانید برای شام یا نهار تهیه کنید. شما می توانید این غذای خوشمزه را به همراه نان تازه سرو کنید و یک غذای سنتی شهر اورمیه را در خانه تهیه کنید و می توانید به همراه ترشی فلفل و سیر ترشی میل کنید. این غذا چون از گوشت در آن استفاده نمی شود یک غذای گیاهی و خوشمزه است و برای کسانی که گیاه خوار مناسب نیست. امروز در پارسی دی طرز تهیه یتیمچه ارومیه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه یتیمچه ارومیه

لوبیا سبز۱۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد
پیاز۳ عدد
بادمجان۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب۱ ق مربا خوری
روغنبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه یتیمچه ارومیه خوشمزه و سنتی و گیاهی با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و داخل آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود و بعد آبکش کنید و بشورید و خشک کنید. پیاز و سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید سر و ته لوبیا سبز را بزنید و به انداز ۴ سانتی برش بزنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا لوبیا از خامی خارج شود. در ادامه پیاز و سیب زمینی حلقه ای را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کمی مواد تفت بخورند و از خامی خارج شود.

مرحله سوم: پخت مواد

در ادامه باید یک قابلمه را بردارید و کف آن را کمی روغن ریخته و بادمجان و سیب زمینی و لوبیا و گوجه حلقه شده را روی هم قرار دهید و روی مواد آب بریزید و بگذارید ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد کم کنید و بگذارید تا مواد پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه یتیمچه ارومیه

در ادامه باید رب را به همراه ادویه های گفته شده داخل یک تابه کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و به مواد یتیمچه ارومیه را اضافه کنید و هم بزنید و زمانی که چند قاشق آب داخل مواد مانده باشد یعنی یتیمچه ارومیه آماده شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت یتیمچه ارومیه خوشمزه و ساده با بادمجان و سیب زمینی

  1. می توانید از آلو نیز استفاده کنید و طعم ها را بالانس کنید.
  2. برای این که یتیمچه ارومیه تری داشته باشید می توانید از عصاره مرغ یا گوشت استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید از فلفل دلمه یا قارچ تفت داده شده استفاده کنید.
  4. بهتر در طول پخت مواد را هم نزنید وگرنه له می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه