طرز تهیه دوپیازه گوشت تکه ای خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی

طرز تهیه دو پیازه گوشت

 

یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی می باشد که با گوشت خورشتی یا تکه ای استخوان دار تهیه می شود و به همراه نان یا پلو زعفرانی میل می شود و برای تنوع ها در غذاها بسیار گزینه مناسبی می باشد البته اگر زمان کافی در تهیه دوپیازه گوشت ندارید می توانید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید ولی طعم و مزه این دوپیازه با گوشت تکه ای فوق العاده می باشد شما می توانید این دو پیازه گوشت را مانند ساندویج به همراه نان باگت نیز سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دوپیازه گوشت با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت تکه ای استخوان دار و یا بدون استخوان۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
سیب زمینی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، چوب دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه دوپیازه گوشت تکه ای با سیب زمینی

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و به دلخواه خلالی درشت و یا نگینی ریز خرد کنید سپس داخل تابه ریخته و با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس در ادامه گوشت های خرد شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود.

مرحله دوم: افزودن رب

در ادامه باید گوشت تغییر رنگ دهید اگر گوشت شما چربی دارد پیازها را با روغن کمتری تفت دهید سپس تمام ادویه ها را به همراه یک تکه چوب دارچین به مواد اضافه کنید و در انتها رب را اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت گوشت

حالا رب را با گوشت و ادویه ها خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس کمی آب اضافه کنید و بگذارید ابتدا آب جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت پخته شود این زمان بسته به اندازه های گوشت شما متفاوت است.

مرحله چهارم: تهیه دوپیازه گوشت

در همین حین که گوشت در حال پختن است سیب زمینی ها را پوست کنده و خلالی یا مکعبی ریز خرد کنید و داخل کمی روغن و نمک خوب سرخ کنید شما می توانید سیب زمینی ها را به دو روش به دوپیازه گوشت اضافه کنید موقع سرو و یا در انتهای پخت دوپیازه گوشت اضافه کنید وقتی گوشت نیم پز شد چوب دارچین را از آن جدا کنید و در انتها کمی زعفران و نمک اضافه کنید و بگذارید تا کاملا آب اضافی آن کشیده و غلیظ شود سپس در کنار سیب زمینی سرخ کرده و پلو میل کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت دوپیازه گوشت مجلسی

  1. در تهیه دوپیازه گوشت در استفاده از زعفران دست و دلباز باشد زیرا عطر و رنگ خوبی به غذا می دهد.
  2. بعد از پخت گوشت باید نمک را اضافه کنید اگر در ابتدا اضافه کنید باعث دیر پز شدن آن می شود.
  3. می توانید گوشت را به صورت قیمه ای ای خرد کنید.
  4. باید کمتر از ۱ لیوان آب در انتها در دوپیازه گوشت باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دوپیازه گوشت تکه ای خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی
3 (60%) 5 votes