طرز تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی ساده و خوشمزه با ساندویچ ساز و تابه

دستور پخت اسنک مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی

 

اسنک مرغ و سیب زمینی یکی از اسنک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که از ترکیب مرغ و سیب زمینی تهیه می شود. شما می توانید سیب زمینی را به دو صورت به این اسنک اضافه کنید؛ بدین ترتیب که سیب زمینی را بپزید و بکوبید و یا به صورت خرد شده و نگینی شده به مود اسنک اضافه کنید که این کاملا دلخواه است و هر دو طعم و مزه خوبی دارد ولی اگر عجله دارید بهتر است از گزینه سرخ کردن سیب زمینی استفاده کنید. به دلخواه می توانید این اسنک را داخل تابه یا در ساندویچ ساز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نان تست ۱ بسته
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن، فلفل قرمز، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی خوشمزه و ساده با ساندویچ ساز و تابه

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی نمک و آب بگذارید تا پخته و نرم شود سپس پوست سیب زمینی را بگیرد و بعد از خنک شدن بکوبید یا می توانید سیب زمینی را بشورید و پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن زردچوبه و نمک تفت دهید تا سرخ و نرم شود.

مرحله دوم: آماده سازی مرغ

مرغ را نیز می توانید به دو روش آماده کنید که هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد. مرغ را به همراه یک پیاز خرد شده کمی داخل قابلمه تفت دهید و ادویه ها را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا پخته شود و یا می توانید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و خرد کنید و به همراه ادویه ها داخل تابه تفت دهید تا نرم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید یک پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و بدون افزودن روغن داخل تابه تفت دهید و بعد از نرم شدن پیاز کمی روغن اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود و بعد مرغ پخته و ریش شده را به همراه سیب زمینی کوبیده شده اضافه کنید و ادویه ها را افزوده و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت اسنک مرغ و سیب زمینی

در ادامه با نان تست را بردارید از مواد میانی تهیه شده روی آن قرار دهید و کمی پنیر پیتزا اضافه کنید و یک نان تست روی مواد قرار دهید و در ساندویچ ساز بگذارید تا پنیر ذوب شود و یا می توانید داخل تابه قرار دهید و یک جسم سنگین روی نان تست قرار دهید و بگذارید تا برشته و فشرده شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی در ساندویچ ساز و تابه

  1. می توانید به دلخواه از قارچ نیز استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید پنیر را حذف کنید یا از پنیر ورقه ای استفاده کنید.
  3. می توانید از پیاز داغ بجای پیاز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی ساده و خوشمزه با ساندویچ ساز و تابه
3.8 (75%) 4 votes