طرز تهیه ساندویچ سالاد مرغ خوشمزه و آسان با ترخون و کرفس و جعفری

ساندویچ سالاد مرغ

بیشتر افراد وقتی اسم سالاد را که میشنوند به یاد پیش غذا میفتند. پارسی دی در این مطلب قصد دارد تا شما همراهان گرامی را با یک سالاد آشنا کند که خود به تنهایی می تواند یک وعده غذایی اصلی باشد و یا به صورت پیش غذا نیز استفاده شود. ساندویچ سالاد مرغ که امروز پارسی دی برای شما عزیزان آماده کرده است می تواند یک پیشنهاد جدید برای بانوانی باشد که همیشه به دنبال غذاهای جدید می باشند. ساندویچ سالاد مرغ می تواند یک پیشنهاد جذاب برای کودکان بهانه گیر نیز باشد تا آنها را به خوردن غذا تشویق کند. با پارسی دی همراه باشید برای طرز تهیه ساندویچ سالاد مرغ.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
لیمو ترش۲ عدد
ترخون خرد شده۱ قاشق غذا خوری
سس مایونز۱/۲ پیمانه
سس خردل۱ قاشق غذا خوری
پیاز خرد شده۱ عدد
ساقه کرفس خرد شده۲ قاشق غذا خوری
سیر۱ حبه
هویج۱ عدد
کاهو، گوجه و خیارشوربه مبزان لازم
نان ساندویچی۴ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن و رزماریبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ سالاد مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

برای آماده سازی مرغ، ابتدا مرغ را به همراه پیاز و هویج در قابلمه بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس بر روی حرارت متوسط قرار دهید تا کمی مرغ و پیاز و هویج با هم تفت بخورند. بعد از کمی تفت خوردن ترخون و جعفری را به همراه ساقه ی کرفس و ادویه های مورد نیاز به مرغ اضافه کرده، تفت دهید و به مبران ۲ لیوان آب داخل قابلمه بریزید و به مدت ۱ ساعت زمان دهید تا مرغ پخته شود. سپس آبکش کرده ولی آب مرغ را بیرون نریزید و نگه دارید.

مرحله دوم: سس مخصوص

برای تهیه سس مخصوص لازم است که سس مایونز را در یک ظرف بریزید و به آن کمی از آب مرغ و همینطور سس خردل و ادوبه ها و همینطور سیر له شده  و آب لیمو ترش اضافه کنید، همه را با هم هم بزنید و در یخچال بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله سوم:  آماده سازی ساندویچ سالاد مرغ

اگر تمایل دارید سالاد مرغ را بدون نان سرو کنید کافی است که سالاد کاهو را آماده کرده و مرغ را به سالاد اضافه کنید و سس مخصوص را به سالاد اضافه کرده و در ظرف مورد نظر سرو کنید و اگر نه، مرغ را تکه کنید و در نان ساندویچی قرار دهید و از کاهو و گوجه و خیار شور در نان بگذارید و به همراه سس مخصوص، ساندویچ سالاد مرغ را نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور تهیه ساندویچ سالاد مرغ 

  1. می توانید در صورت تمایل از آووکادو نیز استفاده کنید.
  2. می توانید از شوید تازه خرد شده نیز در سالاد مرغ استفاده نمائید.
  3. برای طعم بهتر ساندویج سالاد مرغ نیز می توانید از کالباس هم استفاده کنید.
  4. ساندویج سالاد مرغ را اگر به صورت سالاد سرو می کنید می توانید از ذرت و نخود فرنگی و همینطور قارچ نیز در سالاد استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه