طرز تهیه سالاد تبوله عربی لبنانی مجلسی و خوشمزه با بلغور

طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی , دستور سالاد تبوله عربی , shghn jf,gi

 

یکی از انواع سالادهای عربی معروف در جهان است که اصالت آن متعلق به کشور لبنان می باشد. این سالاد خوشمزه از کالری پایینی برخوردار است و به همین جهت برای کسانی که به دنبال کاهش وزن و رژیم لاغری هستند بسیار مفید است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد تبوله تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سالاد تبوله تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه سالاد تبوله با پارسی دی همراه باشید.

کالری سالاد تبوله : برای هر نفر بین ۵۰ تا ۷۰ کالری

مواد لازم

خیار۱ عدد
بلغور۱/۲ پیمانه
پیازچه۱/۲ پیمانه خرد شده
جعفری۱.۵ پیمانه
آب جوش۳/۴ پیمانه
گوجه فرنگی۲ عدد
آبلیمو۳ ق غذا خوری
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد تبوله

ابتدا بلغور را داخل یک کاسه می ریزیم و روی آن ۱ قاشق غذاخوری زیتون می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا روغن کاملا بخورد بلغورها برود و بعد آب جوش روی آن می ریزیم و درب کاسه را با پلاستیک سلفون می پوشانیم تا به مدت ۱۵ دقیقه  همین طور بماند.

سپس برای هدر نرفتن زمان پیازچه و جعفری را می شوییم و روی تخته ساطوری می کنیم و خیار را می شوییم و به صورت عمودی و افقی روی آن برش می زنیم تا خیار به صورت مربع های کوچکی شوند(مانند مدل سالاد شیرازی برش می دهیم)

و گوجه فرنگی ها را نیز می شوییم و ریز خرد می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه سلفون را بر می داریم و آب اضافه آن را بیرون می ریزیم و آبکش می کنیم و در ظرف سالاد خوری می ریزیم و مواد خرد شده را به آن اضافه می کنیم

و مخلوط می کنیم و زیتون باقی مانده را روی مواد می ریزیم و نمک،فلفل سیاه،آبلیمو روی مواد می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست و طعم دار شوند.نوش جان

تصویر از step.by.step.cooking

همچنین ببینید

سالاد فصلسالاد روسیسالاد انارسالاد ماکارونیسالاد الویه

از
27
دیدگاه