طرز تهیه سالاد پنیر پخته خوشمزه و مجلسی با پنیر محلی

سالاد پنیر پخته

 

یکی از کامل ترین وعده های غذایی می باشد که می توانید در ۱۵ دقیقه آن را آماده کنید. اما چرا پنیر را می پزند یا گریل و کبابی می کنند این رسپی در سال ۱۹۱۶ توسط جمیز ال کرافت کشف شد وی پنیر را به صورت پخته کشف کرد که باعث حمل و نقل آسان آن یا از زود خراب شدن آن جلوگیری کند آنها در آن زمان پنیر را می پختند و در بین دو نان تست قرار می دادند در آن زمان یکی از محبوب ترین غذاهای آمریکا به حساب می آمد. شما برای تهیه این سالاد به انواع کاهو و سبزیجات نیاز دارید که بنا به سلیقه خود می توانید تهیه کنید. اما این پنیر پخته نیز دارای خواصی از جمله کلسیم فسفر و پروتئین است سالاد پنیر پخته گزینه مناسبی برای رستوران ها یا مهمانی می تواند باشد. امروز در پارسی دی سالاد پنیر پخته با پنیر محلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کاهو پیچ۱ عدد
کاهو فرانسوی۱ عدد
کلم قرمز۱/۲ عدد
کدو۱ عدد
پنیر محلی۱۰ برش
گوجه فرنگی گیلاسی۵ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
برگ ریحان۱۰ عدد
سبزی معطر شامل (آویشن، رزماری، اورگانو)به مقدار لازم
نان فرانسوی۱۰ عدد
روغن زیتون۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس 

سرکه قرمز۳ ق غذا خوری
روغن زیتون۶ ق غذا خوری
شکر۱/۲ ق غذا خوری
خردل ۱/۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد پنیر پخته

مرحله اول : آماده سازی کاهو و کلم

ابتدا برگ های کاهو پیچ و فرانسه را جدا کنید داخل آب سرد خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس یک کیسه روی آن بکشید و داخل یخچال قرار تا باقی مراحل خنک بماند. کلم بنفش را نیز از وسط به دو نیم کرده و برگ ها آن را خوب بشورید و خشک کنید.

مرحله دوم : آماده سازی سبزیجات

گوجه و فلفل دلمه را خوب بشورید و خرد کنید. برگ ریحان را نیز شسته و بگذارید تا خشک شود. کدو را نیز بشورید و به دلخواه پوستش را گرفته یا همان با پوست داخل تابه گریل بگذارید تا پخته شوند.

مرحله سوم : تهیه سس سالاد پنیر پخته

تمام مواد سس را داخل میکسر ریخته و خوب گذارید تا هم بخورد و سس یکدستی بدست بیاد در انتها نمک و فلفل سیاه به سس زده و در ان را بسته و اجازه دهید کمی طعم ها به خورد هم بروند.

مرحله چهارم : تهیه پنیر پخته با نان فرانسوی

نان های فرانسوی یا تست را با تابه گریل خوب داغ کنید و اجازه دهید تا کاملا برشته شوند سپس روغن زیتون را به یک طرف نان ها با کمک قلمو بمالید زیرا وقتی نان ها داغ هستند روغن را سریع به خودشان جذب می کنند. نان های برشته شده را داخل سینی فر چیده و روی هر کدام از آنها یک برش پنیر به همراه سبزیجات معطر بریزید و در فر از قلب گرم شده به دمای ۲۰۰ درجه بمدت ۵ دقیقه قرار دهید اگر فر ندارید می توانید داخل تابه گریل این کار را انجام دهید.

مرحله پنجم تهیه سالاد پنیر پخته

کاهو و کلم قرمز را از یخچال خارج کنید و خرد کرده و داخل یک کاسه بریزید و به آن فلفل دلمه و گوجه برگ های ریحان و کدو گریل شده اضافه کنید و هم بزنید سپس سس را روی آن ها را ریخته و در انتها نان تست شده با پنیر پخته را روی سالاد قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد پنیر پخته

  1. سبزیجات معطر را کاملا ریز و ساطوری کنید و اگر در دسترس نداشتید حذف کنید.
  2. کدو قابل حذف است.
  3. می توانید خیار نیز به این سالاد اضافه کنید.
  4. آبلیمو ترش را می توانید جایگزین سرکه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه