طرز تهیه ته چین گوشت و لبو مجلسی خوشمزه و خوش رنگ

طرز تهیه ته چین گوشت و لبو

یکی از ته چین های بسیار خوشمزه و زمستانه است که شما با اضافه کردن لبو یک ته چین جدید را خواهید داشت. برای درست کردن ته چین از ماست چکیده و شیرین استفاده کنید تا ته چین طعم بهتری داشته باشد. می توانید این ته چین را با مرغ نیز تهیه کنید. برای اینکه ته چین وا نرود مواد میانی نباید زیاد ضخیم باشد و برای اینکه ته چین رژیمی تری داشته باشید سعی کنید در فر تهیه کنید و برای طعم بهتر از کره و روغن حیوانی استفاده کنید. در پارسی دی امروز ته چین گوشت و لبو بسیار خوشمزه را یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج۴ پیمانه
گوشت۳۰۰ گرم
لبو۲ عدد
آب لبو۱/۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
ماست۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
روغن۵ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین گوشت و لبو

مرحله اول : پخت گوشت

ابتدا گوشت را به اندازه دلخواه خرد کرده سپس پیاز را رنده ریز می کنیم و داخل قابلمه یا زودپز می ریزیم کمی روغن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی طلایی و سبک شود سپس گوشت ها را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد کمی فلفل سیاه و زعفران دم کرده به همراه ۱ لیوان آبجوش اضافه کرده و اجازه می دهیم تا گوشت پخته شود.

مرحله دوم : آماده کردن مواد ته چین لبو

تخم مرغ را با ماست مخلوط کرده و کمی با چنگال می زنیم تا تخم مرغ از حالت لختگی در بیاد سپس آب لبو به همراه کمی زعفران و روغن مایع را اضافه و مخلوط کنید.

لبو ها را شسته و به قطعات نگینی درشت خرد کنید دقت داشته باشید لبو نیازی به پختن ندارد و لای برنج با بخار آن پخته می شود.

مرحله سوم : دم گذاشتن ته چین گوشت و لبو

برنج را از شب قبل با مقداری نمک خیس کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاد در حین جوشیدن مدام کف روی برنج را گرفته و برنج رو کمی زنده آبکش می کنیم سپس برنج را در مخلوط ماست ریخته و خوب هم می زنیم کف قابلمه را به دلخواه می توانید چند برش لبو بگذارید سپس یک لایه برنج ریخته و روی آن از گوشت پخته شده و لبو های نگینی را می ریزیم و روی آن برنج را ریخته و با کفگیر فشرده می کنیم و بمدت ۱ ساعت با حرارت ملایم روی شعله پخش کن قرار می دهیم سپس در ظرف سرو کشیده و روی آن را به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت چین گوشت و لبو

  • از لبو های شیرین و مناسب استفاده کنید.
  • به دلخواه می توانید گوشت را ریش ریش یا خرد شده استفاده کنید.
  • برای تهیه ته چین لبو در فر می توانید مواد را در قالب مورد نظر ریخته و روش را فویل بکشید و چند سوراخ ایجاد کنید سپس بمدت ۱ ساعت در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و چند دقیقه پایانی فویل را برداشته و ۲ دقیقه گریل را روشن می کنیم.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه