طرز تهیه مربای لبو قرمز خانگی خوشمزه و مجلسی و خوش رنگ

طرز تهیه مربای لبو

 

یکی از خوشمزه ترین و خوش رنگ ترین مربا ها در فصل پاییز است که در منزل به راحتی می توانید تهیه کنید. لبو سرشار از ویتامین اسید فولیک و مواد مغذی دیگر مانند پتاسیم و منیزیم است و همچنین لبو به تقویت گردش خون بسیار کمک می کند و جالب است بدانید هیچ نوع چربی در لبو وجود ندارد پس با خیال راحت لبو بخورید. سعی کنید از لبو های مرغوب برای تهیه این مربا استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید یکی از ویژگی های لبوی خوب این می باشد که سفت و محکم و بدون لک باشند. امروز در پارسی دی مربای لبو را یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لبو۲ کیلو گرم
شکر۱.۵ کیلوگرم
وانیل۱ ق چای خوری
پودر پکتین۱ ق چای خوری
آببه مقدار لازم

طرز تهیه مربای لبو

مرحله اول : قالب زدن لبو یا رنده کردن

ابتدا لبو ها را شسته و پوستش را بکنید سپس به دلخواه یا قالب بزنید یا رنده کنید.

مرحله دوم : تهیه شربت مربا

به ازای هر ۱ پیمانه شکر شما ۱ لیوان آب داخل قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید تا ذارات شکر حل شود و بمدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم باشد تا جا بیفتد.

مرحله سوم : پخت مربای لبو

وقتی شکر و آب کاملا مخلوط شدند لبو های رنده شده یا قالبی را اضافه کرده و شعله را زیاد می کنیم مدام کف روی مربای لبو را گرفته سپس شعله را کم کرده و بمدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه می گذاریم تا مربای لبو خوب پخته شود.

مرحله چهارم : اضافه کردن پودر پکتین

پودر پکتین در واقع باعث غلظت و قوام مربای لبو می شود. پودر را در یک لیوان آب سرد ریخته می گذاریم روی حرارت غیر مستقیم بخار آب تا ذراتش حل شود ( اگر این پودر را در دسترس نداشتید می توانید از تخم به استفاده کنید بدین صورت که تخم به را خوب با گوشکوب بکوبید و به مربا اضافه کرده و ۱۵ دقیقه زمان دهید و از روی حرارت بردارید) سپس وانیل به مربای لبو اضافه کرده ۵ دقیقه زمان داده و از روی حرارت بردارید مربای لبو ما حاضر است آن را در ظرف شیشه ای ریخته و همراه با نان تازه در صبحانه میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربای لبو

  1. اگر دانه به نیز در اختیار نداشتید می توانید از ۱ ق غذا خوری ژلاتین که به صورت بن ماری با یک لیوان آب سرد حل شده را به مربای لبو اضافه کنید.
  2. این مربا بعد از پخت خوش رنگ تر و قرمز تر می شود.
  3. بهتر است برای تهیه این مربا از رنگ خوراکی استفاده نکنید و اگر مراحل بالا را به درستی انجام دهید حتما به مربای خوش رنگی خواهید رسید.
  4. میزان اضافه کردن شکر را حتما با ترازو اندازه کنید کم ریختن شکر در مربا باعث ایجاد کپک می شود.
  5. حتما شهد مربا قوام پیدا کند وگرنه باعث ایجاد کپک می شود.
  6. برای اینکه رنگ مربا بهتر باشد از قابلمه مسی یا روحی برای پخت استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه مربای لبو قرمز خانگی خوشمزه و مجلسی و خوش رنگ
4 (79.05%) 21 votes

  • رویا ۲ سال پیش

    سلام ممنون اگر ژلاتین هم نداشتیم میشه همینجور ساده درست کرد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      بله حتما

      پاسخ