طرز تهیه تاکوی مکزیکی گوشت با نان ترتیلا و ادویه و سس مخصوص تاکو

طرز تهیه تاکوی مکزیکی

 

تاکو از محبوب ترین غذاهای مکزیکی است. غذاهای مکزیکی به خاطر طعم تند و خوشمزه ای که دارند، طرفداران بسیاری در تمامی نقاط دنیا هم دارند. سرآشپز های مختلف معمولا تاکوی مکزیکی را به سلیقه خود تهیه می کنند. هرچند تاکوی مکزیکی اصل در خود خیابان های مکزیک طعم دیگری دارد اما در پارسی دی برای شما عزیزان سعی کرده ایم که تاکوی مکزیکی را برای شما آماده کنیم تا خودتان در منزل تاکوی مکزیکی اصل تهیه کنید. تاکوی مکزیکی را می توانید با مواد گوشتی و همینطور سبزیجات تهیه بفرمائید. نان تاکوی مکزیکی ترتیلا نام دارد که به شکل U می باشد و ادویه مخصوص تاکو و همینطور سس سالسای که سس مخصوص تاکو نیز میباشد. البته برای سرو تاکوی مکزیکی می توانید از سس های دیگر هم استفاده کنید.پس با پارسی دی همراه ما باشید برای تهیه تاکوی مکزیکی اصل.

مواد لازم برای ادویه

پودر سیر۱ ق چای خوری
پودر فلفل قرمز۱ ق چای خوری
پودر فلفل سیاه۱ ق چای خوری
پودر اویشن۱ ق چای خوری
پاپریکا۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
زردچوبه۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه نان ترتیلا

آرد ذرت١/٢ پیمانه
آرد گندم١/٢ پیمانه
آب۱/۳ پیمانه
روغن مایع١/٢ ق غذا خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

مواد داخل تاکوی مکزیکی

گوشت۳۰۰ گرم
ادویه تاکو۱/۵ ق غذا خوری
آب١ پیمانه
پیاز متوسط١ عدد
روغن٣ قاشق غذا خوری
پوره گوجه فرنگی۱/۲ پیمانه

مواد لازم براتی تهیه سس 

ماست١/٢ پیمانه
سس مایونز٢ قاشق غذا خوری
ارده١ ق غذا خوری
آبلیمو١ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
نمک۱/۲ ق چای خوری
فلفل سیاه و قرمز۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه آماده سازی تاکوی مکزیکی

طرز تهیه ادویه تاکو

ادویه تاکو را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید یا خودتان در منزل درست کنید. تمام موادی که ذکر شد را با هم مخلوط کنید و در ظرف در بسته نگهداری کنید. از این ادویه میتوان در پخت انواع غذاها نیز استفاده کرد.

طرز تهیه نان ترتیلا

مرحله اول: مواد خشک

تمامی مواد خشک را با هم الک کنید.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر نان ترتیلا

در یک کاسه گود مواد خشک را ریخته و مایعات را اضافه کنید. همه را با هم خوب ورز دهید تا یک خمیر خوب و نرم بدست آید.

مرحله سوم:تقسیم بندی

خمیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر قسمت را به اندازه گردو گلوله کرده و با وردنه صاف کنید. در این مرحله میتوانید از کاتر یا قالب گرد استفاده کنید و خمیر را بوسیله کاتر گرد برش بدهید تا همه‌ی نان‌ها یک اندازه باشند.

مرحله چهارم: پخت نان ترتیلا

کف تابه را چند قطره روغن بریزید. خمیر صاف شده را یکی یکی در تابه سرخ کنید. زمانی که یک سمت نان حباب زد، باید برگردانید تا سمت دیگر نان کمی حرارت ببیند و بپزد. نان ها نباید خیلی در معرض هوا باشند هر نان را بعد از پخت داخل کیسه یا پارچه بپوشانید تا خشک نشوند. همانطور که گفتیم نان تاکو به شکل u است و مکزیکی ها آن را ترد سرو میکنند. برای ترد کردن نان، سطح نان ترتیلا را با فرچه کمی روغن بزنید. برای سهولت در کار میتوانید از توری فر و یا از پشت قالب کاپ کیک استفاده کنید و نان را با پشت قالب شکل دهید و در فر بگذارید. حدود پنج دقیقه بگذارید تا کمی ترد شود و حالت بگیرد.

طرز تهیه مواد داخل تاکوی مکزیکی

مرحله اول:پیاز

پیاز را شسته و پوست آن را بگیرید و سپس به شکل نگینی خرد کرده و در روغن سرخ کنید.

مرحله دوم: گوشت

پیاز که رنگ گرفت، گوشت را به پیاز اضافه کنید. تفت دهید تا کاملا با هم تفت بخورند.

مرحله سوم: ادویه

بعد از گذشت چند دقیقه تفت خوردن گوشت و پیاز نیاز هست که ادویه مخصوص تاکو را اضافه کنید و کمی تفت دهید. میتوانید کمی زردچوبه هم در این مرحله همراه ادویه به مواد بیفزایید و با یک پیمانه آب اجازه دهید با حرارت متوسط بپزد.

مرحله چهارم: پخت

بعد از پخت، پوره ی گوجه را به گوشت اضافه کنید. (میتوانید از رب گوجه فرنگی هم استفاده کنید) و مجددا چند دقیقه حرارت دهید تا آب گوجه به خورد گوشت برود. در حین پخت گوشت، سس را آماده کنید. سس تاکو تا حد زیادی سلیقه ای است ولی بهتره با دستوری که پارسی دی برای شما آورده درستش کنید. اگر دوست دارید تاکوی شما طعم تند داشته باشد، فلفل قرمز بیشتری استفاده کنید.

طرز تهیه سس تاکوی مکزیکی

برای آماده سازی سس تاکوی مکزیکی نیاز هست که تمامی مواد را داخل یک ماهی تابه با هم مخلوط کنید و چند دقیقه زمان بدهید تا آماده شود.

پرکردن ساندویچ تاکوی مکزیکی

حالا که تمامی مراحل آماده سازی تاکوی مکزیکی آماده شد وقت آن است که نان ترتیلا را برداشته و از مایه آماده شده گوشتی در داخل نان ترتیلا بریزید و به همراه سس مخصوص تاکوی مکزیکی این دل مزه را به همراه مخلفات دیگر که خود مکزیکی ها معمولا استفاده می کنند مانند سبزیجات مختلف، ترشی کلم قرمز، پیاز، گوجه، خیار و اقسام سبزیجات استفاده کنید. پنیر هم یکی دیگر از مواد پر استفاده برای تاکوی مکزیکی می باشد. شما هم میتوانید طبق ذائقه خود تاکوی مکزیکی را پر کنید. ما در پارسی دی تاکو را با نان ترتیلا، سس مخصوص تاکوی مکزیکی، مواد گوشتی، پیاز قرمز خلالی خرد شده ، گوجه فرنگی خرد شده، کاهوی خرد شده و کمی ذرت پر کردیم. شما به هر ترتیبی که دوست دارید میتوانید داخل نان ترتیلا را با  گوشت و سبزیجات و سس پر کنید و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت تاکوی مکزیکی

  1. برای کم کردن کربوهیدرات این غذا می توانید به جای نان ترتیلا از برگه های کاهو برای سرو استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید از تاکو در برنامه های غذایی مثل نمونه رژیم کتوژنیک که در پست قبلی پارسی دی اورده شده است هم استفاده کنید.
  2. از دیگر انواع تاکو می توان به تاکو مرغ مکزیکی یا تاکوی بوقلمون اشاره کرد.
  3. تاکو مکزیکی مرغ و بوقلمون را هم می توان به همین روش گفته شده در دستور تهیه کرد.
  4. اگر میخواهید دقیقا بدانید که ادویه تاکو مکزیکی چیست باید گفت که موارد گفته شده در دستور تقریبا همان ادویه مخصوص تاکو است.
  5. اما در صورتی که میخواهید به تاکوهایتان طعم بیشتری بدهید می توانید به جای پودر پیاز از پیاز خرد شده و پیاز حلقه ای در ساندویچتان استفاده کنید.
  6. کمی پونه کوهی، گشنیز و پاپریکا هم می تواند پیشنهاد خوبی باشد.
  7. هم چنین هنگام سرو از آب لیموی تازه، خامه ترش، سس سالسا و آووکادوی خرد شده استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه