طرز تهیه اسپاگتی تاکو مکزیکی خوشمزه و آسان با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه اسپاگتی تاکو

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و متفاوت است که اصالت آن برای کشور مکزیک است. اگر از غذاهای تکراری خسته شده اید می توانید اسپاگتی تاکو را امتحان کنید. پاستا یکی از غذاهای مورد علاقه همه به ویژه بچه ها که عاشق پاستا و پنیر پیتزا هستند و شما می توانید آن را با مواد مختلف تهیه کنید. اسپاگتی با تاکو یکی از غذاهای بسیار ساده و راحت می باشد که می توانید آن را خیلی سریع آماده کنید و با سس های مختلف سرو کنید. اسپاگتی با ماکارانی فرق دارد ولی هر دو ایتالیایی می باشد. اسپاگتی رشته های کشیده و استوانه ای و بلند هستند که از آرد تهیه می شوند. ترکیب اسپاگتی با سس گوجه و مواد گوشتی و همچنین پنیر پیتزا بسیار فوق العاده می باشد و این طعم همراه با ادویه تاکو بی نظیر می باشد. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه اسپاگتی تاکو را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
فلفل سبز تند۱ عدد
پاستا به فرم دلخواه۱/۲ بسته
گوجه فرنگی پوست کنده۱ عدد
آب۳ لیوان
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم

مواد لازم برای ادویه تاکو

پودر پیاز۱ ق چای خوری
پودر سیر۱/۲ ق چای خوری
پودر پاپریکا۱ ق چای خوری
فلفل قرمز۱/۳ ق چای خوری
زیره سبز۱/۳ ق چای خوری
فلفل سیاه۱ ق چای خوری
نمک۲ ق چای خوری
شکر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه اسپاگتی تاکو

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیاز را بشورید و روی تخته برش نگینی ریز خرد کنید و آن ها را کنار بگذارید. فلفل سبز تند را بشورید و  حلقه ای برش دهید. گوجه فرنگی را بشورید و پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. در یک کاسه مناسب ادویه تاکو را که شامل پودر پیاز ، پودر سیر، پودر پاپریکا، فلفل قرمز، زیره سبز، فلفل سیاه، نمک، شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز های نگینی خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت دهید. مقداری زردچوبه به پیاز بزنید و هم بزنید تا پیاز ها سبک شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید و مقداری فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت ها پخته شوند و تغییر رنگ دهند تا از خامی خارج شوند. سپس ادویه تاکو را که از قبل آماده شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس رب گوجه فرنگی را همراه گوجه فرنگی و فلفل سبز تند خرد شده اضافه کنید و با حرارت اجازه دهید که رنگ باز کند و همه مواد رنگ بگیرد.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد

در این مرحله نوبت اضافه کردن اسپاگتی ها می باشد. اسپاگتی را بدون نصف کردن به داخل تابه اضافه کنید و آب را روی اسپاگتی ها بریزید و هم بزنید تا نرم شود و پاستا با مواد گوشتی مخلوط شود. سپس اجازه دهید تا مواد باهم بپزد و چند قل بزند. بعد از چند دقیقه درب تابه را بگذارید و اجازه دهید که مواد باهم بپزد. بعد از این که آب مواد تمام شد مقداری پنیر پیتزا یا پنیر چدار به مواد اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت پنیر ها آب شود و با مواد مخلوط شود. بعد از چند دقیقه زیر شعله را خاموش کنید. در ظرف مناسب سرو مواد اسپاگتی را بریزید و مقداری گوجه و فلفل سبز روی غذا بریزید و با سس مختلف سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه اسپاگتی تاکو

  1. می توانید از اسپاگتی با شکل های مختلف تهیه کنید.
  2. میزان تندی و مقدار ادویه به میزان دلخواه می باشد.
  3. می توانید از ادویه های سبزیجات معطر استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه