طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو خوشمزه با ژامبون و پنیر به روش فرانسوی

طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو

 

پارسی دی برای شما همراهان عزیز این بار یک ساندویچ با نان تست را آماده کرده است به نام ساندویچ مونت کریستو. نام جدید این ساندویچ به دلیل فرانسوی بودنش می باشد و به دلیل سادگی مواد اولیه ای که دارد در تمامی دنیا شهرت گرفته است. کریستو نام نوعی ساندویچ سرخ شده است به همراه ژامبون و پنیر ورقه ای. ساندویچ مونت کریستو به دلیل ظاهر زیبایی که دارد نظر همگی را جلب می کند و علاوه بر آن بسیار هم خوشمزه نیز می باشد. پس در پارسی دی همراه ما باشید برای آموزش و طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو .

مواد لازم 

ژامبون گوشت۴۰۰ گرم
نان تست۱ بسته
پنیر ورقه ای۴۰۰ گرم
سس مایونز۱ پیاله
تخم مرغ ۲ عدد
شیر۲  ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
پاپریکا و نمک و فلفل و آویشنبه میزان لازم

طرز تهیه ساندویچ فرانسوی مونت کریستو

مرحله اول: نان تست

ابتدا سس مایونز را با ادویه ها طعم دار کنید و سپس یک نان تست را برداشته و بر روی آن از سس مایونز ادویه دار نیز بزنید و یک لایه پنیر ورقه ای گذاشته و یک لایه ژامبون و در صورت تمایل تکرار لایه ها را انجام دهید و نان دیگری که به سس مایونز ادویه دار آغشته کنید و بر روی ساندویچ مونت کریستو قرار دهید.

مرحله دوم: خلال دندان

برای اتصال ساندویچ مونت کریستو می توانید از یک خلال دندان استفاده کنید.

مرحله سوم: تخم مرغ

در یک بشقاب خورش خوری تخم مرغ ها را بشکنید و شیر را به همراه کره آب شده اضافه کرده و کمی ادویه بزنید. ساندویچ مونت کریستوی آماده شده را در مایع تخم مرغی بزنید و بردارید.

مرحله جهارم: پایان کار

یک تابه را انتخاب کنید و داخلش را به اندازه ۱ فنجان روغن مایه بریزید و بگذارید گرم شود سپس ساندویچ مونت کریستو ی آغشته به مواد تخم مرغی را در روغن سرخ کنید و برگردانید تا هر دو طرف آن سرخ شود و از روغن در آورده و به همراه سس و چاشنی مورد نظر ساندویچ مونت کریستو ی آماده شده را نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت ساندویج مونت 

  1. بجای سس مایونز در ساندویچ می توانید از سس خردل نیز استفاده فرمائید.
  2. توجه فرمائید که از یک نوع سس یا به جای سس از کره نیز در ساندویچ مونت کریستو استفاده نمائید تا ایجاد چسبندگی در ساندویچ کند.
  3. می توانید در لایه ساندویچ از ورقه های کاهو نیز استفاده کنید.
  4. میتوانید هنگام سرخ کردن ساندویچ مونت کریستو از پودر سوخاری نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه