طرز تهیه فاهیتا مرغ مکزیکی خوشمزه و آسان با نان ترتیلا

طرز تهیه فاهیتا

 

یک غذای مکزیکی ساده و سریع که با هر ماده گوشتی یا مرغی یا سبزیجات تهیه می شود پایه اصلی این غذا نان ترتیلا می باشد که با مواد مختلف سرو می شود. در اصل فاهیتا مانند دیگر غذاهای مکزیکی از فلفل زیاد تشکیل می شود بعد از آماده کردن فاهیتا باید داخل ساندویچ ساز با صفحه گریل قرار دهید نگران نباشید اگر ساندویچ ساز ندارید می توانید از تابه گریل استفاده کنید. این غذا مناسب روز هایی می باشد که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید و یا می توانید به عنوان یک لقمه غذایی جذاب برای بچه های خود در مدرسه تهیه کنید. امروز در پارسی دی فاهیتا مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۶۰۰-۷۵۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه رنگی۳ عدد
آب لیمو تازه۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه (له شده)
نمک۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱/۲ قاشق چایخوری
زیره۱/۲ قاشق چایخوری
نان ترتیلا ۷ الی ۸ عدد
کاهوبه مقدار لازم
گشنیز ریز خرد شده۱/۴ فنجان

طرز تهیه فاهیتا مرغ 

مرحله اول : مرینت کردن سینه مرغ

سینه مرغ را به صورت نواری برش بزنید سپس سینه مرغ برش زده را به همراه آب لیمو و نمک و ۱ عدد فلفل دلمه و روغن زیتون و فلفل قرمز و زیره و گشنیز سیر له شده خوب مخلوط کنید و روی ظرف پوشانده و داخل یخچال یا دمای معمولی بگذارید تا مرینت شود و تمام مزه ها به خورد غذا برود.

مرحله دوم : سرخ کردن مرغ

بعد از گذشت حداقل ۱ ساعت سینه مرغ برش شده زده را از مواد مرینت جدا کنید دقت کنید سیرها ازش جدا شده باشد تا در هنگام سرخ شدن نسوزد، داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس سینه مرغ را کاملا سرخ کنید تا طلایی شود سینه مرغ پخته شده را داخل یک ظرف ریخته و روی آن را با فویل بپوشانید تا گرم بماند می توانید داخل ماکروفر با کمترین دما گذاشته تا گرم بماند.

مرحله سوم : تهیه سبزیجات

پیاز را پوست گرفته و خلالی خرد کنید سپس داخل تابه با مقداری روغن تفت دهید و به آن فلفل دلمه های نواری شکل را نیز اضافه کنید و تفت داده و نرم شوند سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم : تهیه فاهیتا مرغ

نان ترتیلا را به دلخواه می توانید با کمک قلمو کمی سس مایونز بزنید سپس سینه مرغ سرخ شده را به همراه سبزیجات و کاهو خرد شدد برید و لقمه کنید سپس بمدت ۳ دقیقه داخل ساندویچ ساز از قبل گرم شده با صفحه گریل قرار دهید تا روی نان ها خط ایجاد شود و کمی برشته شود می توانید همین کار را با تابه گریل انجام دهید به همین راحتی فاهیتا ما حاضر است آن را به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فاهیتا مرغ

  1. در تهیه فاهیتا می توانید از هر نوع سبزیجات دیگر مانند قارچ و ذرت استفاده کنید.
  2. می توانید داخل لقمه های فاهیتا زیتون خرد شده و یا گوجه خرد شده نیز بریزید.
  3. به جای مرغ می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه