طرز تهیه تاکو ماهی مکزیکی ساده و خوشمزه با نان ترتیلا

طرز تهیه تاکو ماهی

 

تاکو غذایی اصالتا مکزیکی است. این غذا با نان ترتیلا تهیه می شود که هم با نان تست شده و هم با نان نرم ترتیلا تاکو سرو می شود. تاکو انواع مختلفی دارد مثل: تاکو مرغ، تاکو گوشت، تاکو میگو و تاکو ماهی که بنا به سلیقه غذایی هر فردی قابلیت تهیه دارد. تورتیلا را به دو نوع با آرد گندم و آرد ذرت تهیه می کنند. این غذا با دست مانند ساندویچ خورده می شود و با سس سالسا و آواکادو سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه تاکو ماهی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

فیله ماهی۴۵۰ گرم
آردنصف پیمانه
پودر سیر۱ قاشق غذا خوری
نمک۲ قاشق غذا خوری
زیره سبز۲ قاشق غذا خوری
فلفلبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
گوجه،کاهو و گشنیز خرد شده و لیمو ترش و چیپس خلالبه میزان لازم
سس سالسا یا تار تاربه میزان لازم

طرز تهیه تاکو میگو

مرحله اول: آماده سازی ماهی

ابتدا فیله ماهی را شسته و به قطعاتی که مناسب برای گذاشتن در ساندویج باشند برش دهید و اجازه دهید کمی رطوبت ماهی از بین برود.

مرحله دوم: طعم دار کردن ماهی

حالا آرد، پودر سیر، نمک، زیره سبز و فلفل را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند بعد ماهی های برش خورده را داخل پودر آماده شده می زنیم و ظرف را تکان می دهیم تا تمام قسمت های ماهی آغشته به پودر شود حالا تکه های ماهی را از داخل پودر درآورده و داخل ظرف دیگری می گذاریم.

مرحله سوم: پخت ماهی

داخل تابه ای با دیواه بلند تا نیمه روغن ریخته زمانیکه داغ شد ماهی ها را داخل روغن می چینیم و دو سمت ماهی ها را خوب سرخ می کنیم زمانیکه طلایی شد (شبیه به پفک) از روغن خارج کرده و روی دستمال روغن گیر گذاشته تا روغن اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم: آماده سازی نان

ابن مرحله کار کاملا سلیقه ای است می توانید برای داشتن ساندویچ با نان تست شده نان های ترتیلا را داخل ظرف دیواره داری (یک قالب کیک یا ظرف پیرکس) به شکل U قرار داده و به مدت ۵ دقیقه در فر گرم شده با ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا برشته شده و شکل خود را حفظ کند. این ساده ترین روش برای تهیه نان به شکل U می باشد.

مرحله پنجم: گذاشتن ماهی و مخلفات میان نان

حالا روی نان را از سس دلخواه تان پوشش دهید و حالا از سبزیجات آماده روی سس بریزید و در نهایت تکه های ماهی سرخ شده را روی سبزیجات گذاشته حالا تاکو ماهی شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت تاکو ماهی

  1. این غذا را در کنار انواع سس و ترشیجات می توانید سرو کنید.
  2. در صورت در دسترس نبودن نان ترتیلا از نان لواش استفاده کنید.
  3. در انواع تاکو ها از آووکادو خرد شده می توان استفاده کرد.
  4. نوع اصلی این غذا با ماهی کاد تهیه می شود ولی اگر در دسترس نداشتید از ماهی قزل آلا، سالمون و تیلاپیلا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه تاکو ماهی مکزیکی ساده و خوشمزه با نان ترتیلا
5 (100%) 1 votes