طرز تهیه ساندویچ مرغ و آووکادو لذیذ و ساده و خوشمزه رستورانی

طرز تهیه ساندویچ مرغ و آووکادو

 

یکی از انواع ساندویچ های بسیار خوشمزه و متفاوت می باشد که می توانید در وعده های شام و عصرانه و حتی برای وعده های سبک استفاده کنید. ساندویچ مرغ آووکادو را می توانید به عنوان فینگر فود برای مهمانی ها و دورهمی های دوستانه هم آماده کنید. این ساندویچ به دلیل وجود آووکادو دارای خواص زیادی می باشد از جمله برای یبوست و کبد بسیار مفید است. آووکادو درختی است که در مکزیک رشد می کند و در موقع رسیدن این میوه، گوشتی کره ای دارد به همین دلیل طعم لذیذی به ساندویچ می دهد و همچنین به دلیل وجود مرغ داخل این ساندویچ دارای پروتئیین غذایی بالا می باشد. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه ساندوچ مرغ آووکادو را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

آووکادو۱ عدد
سینه مرغ۲ عدد
کدو۲ عدد
کاهو۱/۲ عدد
گوجه گیلاسی۴ عدد
پیاز بنفش۱ عدد
پیاز سفید۱ عدد
گشنیز۱ دسته
سیر۲ حبه
نان پیتا۱ بسته
ماست یونانی۱/۲ پیمانه
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ آووکادو

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا مرغ را بشورید و روی تخته برش مکعبی خرد کنید و اجازه دهید آب آن خارج شود. گشنیز ها را بشورید و روی تخته برش ساطوری خرد کنید. پیاز را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. کدو ها را بشورید و با پوست کن پوست بگیرید و روی تخته برش به صورت حلقه ای برش دهید و کنار بگذارید. گوجه گیلاسی ها را بشورید و از وسط نصف کنید و کنار بگذارید. سیر ها را بشورید و پوره کنید. آووکادو ها را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را خرد کنید. کاهو را بشورید و بگذارید آب اضافه آن کشیده شود. سپس روی تخته برش ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مزه دار کردن مرغ ها

پیاز سفید را بشورید و رنده کنید. مرغ های مکعبی خرد شده را به همراه پیاز های رنده شده و ادویه ها که شامل نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا می باشد مزه دار کنید و درب ظرف را بگذارید و ظرف را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: آماده سازی سالاد

داخل کاسه ای مناسب کاهو های ریز خرد شده را به همراه پیاز بنفش و گشنیز مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس آووکادو را به همراه گوجه گیلاسی به سالاد اضافه کنید و هم بزنید. سالاد را کنار بگذارید.

مرحله چهارم: تفت مواد

در تابه مناسب روغن زیتون بریزید و سینه مرغ خرد شده را داخل تابه با حرارت بالا تفت دهید. حرارت بالا به دلیل این است که آب مرغ خارج نشود و مرغ ها آبدار باشند. بعد از گریل شدن سینه مرغ های مکعبی، آن ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید. داخل همان تابه مقداری روغن زیتون بریزید و کدو های حلقه ای کرده را گریل کنید. کدوها را هم بزنید تا رو طرف آن گریل شود.

مرحله پنجم: آماده سازی سس

در یک کاسه ای ماست یونانی یا ماست چکیده را اضافه کنید و  نمک و سیر های از قبل پوره شده را هم اضافه کنید و مواد را با هم هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند و مرغ های گریل شده را به کاسه اضافه کنید و خیلی خوب با مواد مخلوط کنید و بعد از آن به سالاد از قبل آماده شده اضافه کنید و مواد را با هم هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و طعم و مزه مواد به همه قسمت سالاد برود.

مرحله ششم: آماده سازی ساندویچ

نان پیتا از قبل خریداری شده را به صورت قیف یا لقمه بپیچید و مواد از قبل آماده شده را به داخل نان بریزید. ساندویچ ها را به ترتیب درست کنید و داخل ظرف سرو قرار دهید. می توانید برای تزیین ساندویچ ها را از نصفه روی هم بچینید تا دیزاین زیبایی داشته باشید. ساندویچ مرغ آووکادو آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت تهیه ساندویچ مرغ آووکادو

  1.  می توانید از هر نوع نان مختلف برای این ساندویچ استفاده کنید.
  2. می توانید برای چرب کردن بیشتر از سس مایونز یا خردل استفاده کنید.
  3. می توانید از سبزیجات تازه دیگر داخل این ساندویچ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ساندویچ مرغ و آووکادو لذیذ و ساده و خوشمزه رستورانی
5 (100%) 1 votes