طرز تهیه سس سیر و فلفل تند فوق العاده خوشمزه و راحت با ماندگاری بالا به روش رستورانی

دستور پخت سس سیر و فلفل

طرز تهیه سس سیر و فلفل

 

سس سیر و فلفل یکی از سس های بسیار خوشمزه و تند و تیز است و باری کسانی که دوست دارند سس تند خانگی داشته باشند گزینه خوبی می باشد. شما می توانید این سس خوشمزه را برای انواع غذا های سوخاری و پیتزا ها به دلخواه سرو کنید و از طعم بی نظیر و تند آن لذت ببرید. سس ها در واقع تکمیل کننده مزه های غذاها هستند. سس انواع و اقسام مختلفی دارند و از سس فرانسوی گرفته تا سس های اسپانیایی، ایتالیایی و انواع سس های دست ساز و ابتکاری که می تواند طعم یک غذا را فوق العاده کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس سیر و فلفل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس سیر و فلفل تند

  • فلفل کاپی قرمز ۷۰۰ گرم
  • فلفل تند ۳ عدد
  • شکر ۱.۵ ق چای خوری
  • سرکه ۱.۵ پیمانه
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۲/۳ پیمانه
  • سیر ۱۰ عدد
  • تخم گشنیز ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه سس سیر و فلفل تند و تیز و خوشمزه به روش رستورانی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید فلفل های قرمز کاپی را بشورید و روی یک سینی قرار دهید و برای ۱ روز مقابل آفتاب قرار دهید تا کمی نرم شود و آب اضافه خود را از دست بدهد و بعد با کمک چاقو کلاهک سبز روی فلفل را بگیرد و نیازی نیست تخم داخل فلفل ها را جدا کنید، فلفل تند ها را نیز بشورید و سرش را جدا کنید.

مرحله دوم: میکس کردن سس

در ادامه سیر ها را نیز پوست بگیرید. مواد را باید میکس کنید می توانید از چرخ گوشت استفاده کنید و یا از میکسر و ۱۲۳ نیز استفاده کنیدو ابتدا فلفل کاپی ها را چرخ کنید و بعد فلفل تند و سیر را نیز اضافه کنید و همه مواد را از چرخ گوشت رد کنید و داخل میکسر در حدی بزنید که پوره شود.

مرحله سوم: پخت مواد

حالا باید مواد میکس شده به همراه شکر و سرکه را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و صبر کنید تا آب اضافه آن کاملا کشیده و سفت شود این مرحله ممکن است نیم ساعت طول بکشد و بعد نمک و تخم گشنیز و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید و کنار قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود و بعد از یک ساعت داخل شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس سیر و فلفل تند و خوشمزه با ماندگاری یکسال

  1. بهتر است در طول کار کردن با فلفل و تهیه این سس دستکش انداخته تا باعث ایجاد حساسیت نشود.
  2. می توانید به دلخواه ککی کنجد نیز به سس اضافه کنید.
  3. فلفل کاپی اصلا تند نیست و می توانید میزان تندی را با زیاد کم کردن فلفل های تند تغییر دهید.
  4. می توانید بجای روغن از روغن زیتون نیز استفاده کنید، استفاده از روغن در تهیه این سس باعث ماندگاری بالا می شود و سس کپک نمی زند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه