خواص فوق العاده سیر خام ناشتا برای لاغری، مردان، سرماخوردگی + روش مصرف

خواص سیر خام

خواص سیر خام

 

خواص سیر خام؛ در این پست می توانید بهترین و مفید ترین خواص سیرخام را مشاهده کنید. سیر خام را می توانید به صورت ناشتا و یا همراه با غذا میل کنید. در گذشته و در زمان بقراط سیر را به عنوان یک معجزه و به عنوان داور برای درمان بیشتر بیمارها تجویز می کردند و امروز دانشمندان نیز به این موضوع پی بردند و اثرات سلامتی آن را تایید کردند. همان طور که می دانید سیر حاوی آلیسین است که برای سلامتی بدن مفید است و به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کند و یکی از درمان های طبیعی برای بیشتر بیمارهای به خصوص بیمارهای عفونتی می باشد. شاید برای شما جالب باشد که با خوردن سیر خام می توانید تا ۶۳ درصد ابتلا به آنقولانزا و سرما خوردگی را کاهش دهید و عفونت های گوارشی را برطرف کنید. امروز در پارسی دی خواص سیر خام را می توانید مشاهده کنید.

خواص سیر خام

  • سیرخام برای تنظیم فشار خون بسیا رمناسب است.
  • برای درمان سردرد می توانید از سیرخام استفاده کنید.
  • ارزش غذایی بالا و کالری کمی دارد.
  • برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است.
  • سیر خام به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.
  • سیر می توانید به پیشگیری از سرطان کمک کند.
  • سیر خواص انتی بیوتیک دارد.
  • خواص سیر خام برای آلزامیر و زوال عقل پیشگیری می کند.و
  • سیر خام می توانید عملکرد ورزشی را بهبود بخشد.

ارزش غذایی یک حبه سیر

منگنز۲%
ویتامین B6۲%
ویتامین C۱%
سلنیوم۱%

همچنین سیر حاوی کلسیم، مس، پتاسیم،فسفر، آهن و ویتامین B1 است. همچنین سیر حاوی مقادیر کمیاب از سایر مواد مغذی است که برای بدن بسیار مفید است.

خواص سیر خام ناشتا

برخی از طب های خوردن و بلع سیر را به صورت ناشتا بسیار مفید می دانند و توصیه می کنند سیر را در صبح با معده خالی مصرف کنید. بدن انسان زمانی که ناشتا از می تواند تمام مواد مغذی را بدون اینکه با دیگر غذا ها مخلوط شود را به طور کامل جذب کند و همچنین باکتری ها موجود در بدن هنگام صبح مقاومت کمتری دارند و به همین دلیل نسبت به عملکرد سیر آسیب پذیرتر هستند.

خواص سیر خام ناشتا برای لاغری

خواص سیر خام

 

چند دلیل مهم وجود دارد که سبر برای لاغری مفید است که به مهم ترین آن می توان اشاره کرد:

  • مصرف سیر باعث کم شدن اشتها می شود.
  • با خوردن سیر خام متابولیسم بدن و سوخت ساز بالا می رود.
  • خواص آنتی اکسیدانی سیر باعث کم شدن وزن می شود.
  • آلیسین موجب لاغری می شود.
  • کالری سوزی در هنگام مصرف سیر خام یکی از مهم ترین خواص آن می باشد.

شما می توانید یک عدد سیر تازه را له کرده و یک ق عسل و لیموترش در آب حل کنید و به مدت ۱ ماه هر شل قبل از خواب میل کنید و بعد از یک کاه کاهش وزن کیلویی را مشاهده می کنید. خواص لیمو و سیر به شدت چربی سوز است.

خواص سیر خام مردان

سیر ماده ی به نام آلیسین دارد که سبب تحریک و گردش خون و انتقال جریان خون به اندام های جنسی زنان و مردان می شود ولی به دلیل بوی ناخوشایند باید در مصرف آن اعتدال داشته باشید و می توانید بعد از خوردن سیرخام عرق هل بخورید تا بوی سیر را از بین ببرد.

خواص سیر خام برای معده

آلیل مرکاپتوسیستئین موجود در سیر می تواند در جلوگیری از پیشرفت سرطان معده موثر است باشد و با فعال کردن آنزیم های ماسپاز و پروتئین کیناز موجب مرگ سلول های سرطانی می شود.

خواص سیر خام برای سرماخوردگی

سیر خام به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و طبق تحقیقات انجام شده کسانی که سیر خام مصرف کردند در مقایسه به دیگران حدود ۶۳ درصد سرما خوردگی آن ها کاهش پیدا کرده است و به طور کلی سیر خام ییک مکل غذایی به پیشگیری و بهتر شدن آنفلوانزا و بهبود سرماخوردگی کمک می کند.

خواص سیر خام برای برای کبد

سیر برای محافظت از کبد در برابر آسیب های ناشی از مصرف الکل بسیار مناسب است و طبق تحقیقات انجام شده دی آلیل دی سولفید که جزء ترکیبات گوددار آلی است می تواند در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از مصرف اتانول محافظت کند و در نتیجه از آسیب های کبدی تاشی از مصرف الکل جلوگیری می کند.

خواص سیر خام

خواص سیر خام برای عفونت زنان

شاید برای جالب باشد که سیر می تواند عفونت زنان در واژن را کاهش دهد. یک حبه سیر می تواند به راحتی عفونت را از بین ببرد. روش استفاده آن نیز به این صورت است یک حبه سیر را برداشته و پوسته روی سیر را بگیرید و هنگام خواب در وازن قرار دهید و صبح خارج کنید و دور انداخته بعد از یک شب مشاهده می کنید که عفوت واژن کاملا برطرف می شود.

خواص سیر خام برای کاهش ریزش مو

کسانی که از ریزش مو رنج می برد بهتر است از سیر استفاده کنند. دی آلیل دی سوفلید موجود در سیر می توانند با مصرف سیر موجب افزایش سلول های سرکوب کننده دستگاه ایمنی رشد موها می شود.

بهترین زمان خوردن برای خوردن سیر خام

خواص سیر خام

 

اگر قصد دارید سیر خام را مصرف کنید بهتر است به صورت تازه آن را خریداری کنید و حتما سیر نباید خراب باشد. بهترین زمان مصرف سیر صبح گاه با معده خالی است. باید سیر را خرد کنید و با کمک یک فاشق فقط قورت دهید و اصلا نجوید. اگر از بی خوابی رنح می برید بهتر است سیر را شب میل کنید زیرا حاوی منیزیم و پتاسیم است که نقش مهمی در کیفیت خواب دارد و باعث می شود بهتر بخوابد.

دقت کنید مصرف سیر بی خظر است و می تواند موجب بوی بد دهان شود، دقت کنید مصرف زیاد سیر خام می تواند موجب معده و باد معده شود و بهتر است اعتدال را در مصرف آن رعایت کنید و بهتر است برای پوست کندن سیر از یک دستکش استفاده کنید زیرا در حین آشپزی می تواند موجب حساسیت پوستی و تاول و سوختگی شود.

همچنین ببینید