طرز تهیه ترشی فلفل کبابی (فلفل قرمز یا سبز) تند و خوش طعم در خانه

دستور تهیه ترشی فلفل کبابی

طرز تهیه ترشی فلفل کبابی

 

ترشی فلفل کبابی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه ترشی می باشد که می توانید از فلفل قرمز یا سبز برای تهیه این ترشی خوشمزه استفاده کنید. ترشی فلفل کبابی طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به همراه غذا های مختلف سرو کنید. ترشی فلفل کبابی را می توانید روی گاز و یا زغال و یا در فر کباب کنید. شما اگر دوست دارید ترشی تند و تیزی داشته باشید می توانید از فلفل های تند استفاده کنید و یا اگر با فلفل تند مشکل دارید می توانید از فلفل های کاپی شیرین استفاده کنید. طعم این ترشی که می توانید در بیشتر فصل ها تهیه کنید. برای تهیه این ترشی می توانید از سرکه سیب خانگی یا سرکه قرمز یا سفید استفاده کنید، دقت کنید تفاوت سرکه ها در تند و تیز آن است و شما اگر دوست دارید ترشی تندی داشته باشید از سرکه سفید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی فلفل کبابی تند را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی فلفل کبابی سبز و قرمز

  • فلفل کاپی ۳۰ عدد
  • سیر ۵ حبه
  • سرکه سفید یا قرمز به مقدار لازم
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • ترخون ۱ ق غذا خوری
  • سیاه دانه ۱ ق چای خوری
  • نمک، دونه فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی فلفل کبابی تند و تیز و خوشمزه در خانه

مرحله اول: کباب کردن فلفل

ابتدا باید فلفل های قرمز یا سبز یا کاپی را بشورید و خشک کنید. سپس فلفل ها را به سیخ بزنید و روی گاز قرار دهید و کبابی کنید. دقت کنید می توانید برای کبابی کردن از توری یا زغال استفاده کنید و بگذارید تا نرم شود و مداوم بچرخانید تا یکدست کبابی شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

بعد از فلفل ها کباب کنید باید برای ۵ دقیقه داخل یک ظرف در بسته قرار دهید تا عرق کنید و بعد به راحتی با یک فشار ساده پوست روی فلفل ها را بگیرید. سیر ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید و برای ادویه مخصوص این ترشی باید داخل یک کاسه ترخون خشک و سیاه دانه و کمی نمک دریا یا نمک معمولی و پودر تخم گشنیز  و دونه فلفل سیاه را باهم مخلوط کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی فلفل کبابی

در ادامه باید فلفل های پوست کنده را داخل یک شیشه تمیز بریزید و روی آن سیر های خرد شده را ریخته و بعد ادویه تهیه شده در مرحله قبل را اضافه کنید. سرکه را داخل یک پارچ بریزید و شکر را اضافه کنید تا تیزی سرکه را بگیرید و بعد روی شیشه را تا جایی که مواد هست پر کنید و درب شیشه را بسته برای ۳ روز در دمای محیط قرار دهید و بعد ۱ هفته در یخچال قرار دهید و مصرف کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی فلفل تند و خوشمزه با فلفل سبز و قرمز

  1. شما می توانید از هر نوع فلفلی که مد نظر خودتان است برای تهیه این ترشی استفاده کنید.
  2. می توانید کمی مرزه نیز به مواد اضافه کنید.
  3. برای ۳۰ عدد فلفل متوسط ۵ حبه سیر کافی می باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی فلفل کبابی (فلفل قرمز یا سبز) تند و خوش طعم در خانه
5 (100%) 1 votes