طرز تهیه سس سیر حرفه ای و رستورانی برای فیله و قارچ سوخاری

طرز تهیه سس سیر

 

یکی از سس های بسیار خوشمزه برای عاشقان طعم سیر می باشد که ماده اصلی تهیه آن همان طور که از نامش پیداست سیر می باشد این سس بسیار خوشمزه می باشد و طعم و مزه آن به مقدار سیری است که برای تهیه این سس استفاده می کنید. به طور معمول سیر را پوره یا خیلی ریز می کنند و برای تهیه این سس استفاده می کنند. شما از سس سیر می توانید برای مرینت کردن غذاهای خود استفاده کنید و بهترین چاشنی برای انواع ساندویچ، پیتزا، قارچ سوخاری و فیله استریپس می باشد. در تهیه این سس اصلا از تخم مرغ استفاده نشده و شما می توانید به راحتی این سس را تهیه کنید. سس سیر یکی از سس های پر کاربرد می باشد و کالری کمتری نسبت به سس های دیگر دارد به دلخواه می توانید در سس سیر از سبزیجات معطر استفاده کنید و همچنین این سس به دلیل استفاده از سیر از خواص سیر نیز بهره می برد. امروز در پارسی دی سس سیر فست فودی و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیر۳ عدد
آب لیمو۱/۴ پیمانه
روغن زیتون۲ پیمانه
نمک۱ ق چای خوری

طرز تهیه سس سیر

مرحله اول : پوره کردن سیر

سیرها را پوست بگیرید و به همراه نمک داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا کاملا حبه های سیر پوره شوند می توانید برای پوره کردن از دستگاه دستی نیز استفاده کنید و یا به وسیله گوشکوب برقی نیز این کار را انجام دهید.

مرحله دوم : افزودن روغن

حالا باید روغن را از بالای درب دستگاه غذاساز به صورت خطی بریرید بدین صورت که دستگاه را روشن کنید و و ابتدا ۱ پیمانه روغن را به صورت خطی داخل دستگاه بریزید سپس ۱ ق چای خوری آبلیمو تازه بریزید.

مرحله سوم : تهیه سس سیر

باید به ریختن متناوب روغن و آبلیمو ادامه دهید تا جایی که سس در حال غلیظ شدن باشد وقتی سس به غلطت رسید دیگر نیازی به افزودن روغن نیست مابقی آبلیمو را داخل سس سیر ریخته و خوب بگذارید یکدست شود به همین راحتی سس سیر ما حاضر است می توانید سس را داخل ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید و به همراه غذاهای خود میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سس سیر

  1. اصلا نباید روغن را یکباره به سس اضافه کنید وقتی مشاهده کردید سس به غلظت رسید دیگر اضافه نکنید و شاید کمتر از میزان گفته شده روغن استفاده شود.
  2. از روغن کانولای پخت و پز می توانید به جای روغن زیتون استفاده کنید.
  3. تهیه سس به زمان ۱۵ دقیقه نیاز دارد برای اینکه به دستگاه شما فشار نیاید چند بار دستگاه را خاموش و روشن کنید تا استراحت کند.
  4. سعی کنید از نمک دانه درشت استفاده کنید.
  5. می توانید از فلفل سفید استفاده کنید فلفل سیاه رنگ سس را تیره می کند.
  6. برای رسیدن به غلظت بیشتر می توانید از سس مایونز و یا ماست استفاده کنید.
  7. این سس به دلیل نداشتن تخم مرغ ماندگاری بالایی دارد.
  8. از سیر خشک شده استفاده کنید تا عطر و بوی بیشتری داشته باشد.

همچنین ببینید 

از
12
دیدگاه