طرز تهیه سس کتان حرفه ای سالم و مقوی و رژیمی با ماندگاری بالا

دستور تهیه سس کتان

طرز تهیه سس کتان

 

سس کتان یکی از سس های کمتر شناخته شده می باشد که اگر از خواص خوب آن را بدانید حتما برای سرو سالاد ها و غذا های خود این سس را تهیه می کنید. دانه کتان یکی از مواد غذایی بسیار مغذی می باشد که در طب سنتی به آن زیاد اشاره شده است و یکی از مصارف مهم آن در لاغری و تناسب اندام می باشد. تخم کتان سرشاز ار مواد مغذی و ویتامین های می باشد که می توانید با خوردن آن از روش های مختلف بدن را تقویت کنید. اما خود کتان به تنهایی باعث لاغری نمی شود ولی انواع ویتامین ها و اسید های چرب امگا۳ را به همراه فیبر فراوان دارد که برای یک مکل غذایی خود در دوران لاغری نقش بسیار مهمی را دارد. همچنین کتان دارای فیبر است و به همین دلیل موجب کاهش اشتها می شود و شما می توانید با تهیه یک سس رژیمی یک سالاد بسیار خوشمزه را در خانه تهیه کنید. شما می توانید این سس را داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. یکی از مصارف مهم این سس برای کسانی است که دارای کلسترول بالا هستند، در تحقیقات جدید نشان می دهد که کسانی که تخم کتان مصرف کردند توانستند کلسترول خود را کاهش دهند. پس اگر دارای مشکلات چاقی و کلسترول و فشار بالا هستید بهتر است سس های مایونز را کنار گذاشته و یک سس طبیعی و خوشمزه خانگی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس کتان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس کتان رژیمی و سالم

  • بذر کتان ۲ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۱/۳ پیمانه
  • آبلیموترش تازه به مقدار لازم
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، اورگانو به مقدار لازم

طرز تهیه سس کتان خوشمزه و سالم در خانه با روغن زیتون

مرحله اول: تفت دادن تخم کتان

تخم کتان را از عطاری ها تهیه کنید. داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۵ دقیقه خوب تفت دهید. مداوم مواد را هم بزنید تا بوی خامی کتان گرفته شود و یکدست بو داده شود. سپس از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله دوم: میکس کردن کتان

کتان را به همراه آب داخل غذاساز یا ۱۲۳ ریخته و خوب بزنید تا خمیری شکل شود. بین هم زدن مواد را دورگیری کنید و بگذارید تا همه کتان ها بخورند و به شکل یک خمیر یکدست در بیاید.

مرحله سوم: تهیه سس کتان

آبلیموترش تازه را بگیرید و به همراه روغن زیتون و ادویه ها به مواد فوق اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا سس یکدستی بدست بیاید. به همین راحتی سس کتان تهیه شده است آن را داخل ظرف ریخته و برای سرو سالاد های خود استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس کتان خانگی برای لاغری

  1. روغن زیتون را باید به صورت خطی روی مواد بریزید و هم بزنید تا سس یکدست شود.
  2. می توانید این سس را برای غذا های مختلف نیز استفاده کنید.
  3. آبلیموترش برای این مقدار حدود ۱ ق غذا خوری نیاز است و می توانید مزه مواد را بچشید و اگر نیاز بود بیشتر اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه

  • اعظم ۱ سال پیش

    عالی بود👍متشکرم🙏🙏🙏

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان عزیزم

      پاسخ