طرز تهیه پنینی ژامبون خوشمزه و فوری با ساندویچ ساز و در تابه

طرز تهیه پنینی ژامبون

 

یکی از سانویچ های بسار خوشمزه و لذیذ می باشد که به صورت گریل است و مواد داخل پنینی همان طور که مشخص است از ژامبون تهیه می شود و بسیار راحت و آسان برای زمان هایی که هوس یک ساندویچ هیجان انگیز کرده اید ولی زمان کافی برای پخت ندارید پنینی ژامبون بهترین گزینه می باشد زیرا هم خوشمزه است و هم آسان است. حتی می توانید در مهمانی ها و دورهمی های خود این ساندویچ خانگی شیک را تهیه کنید و حتی برای وعده های سبک و یا شام پیشنهاد ویژه ای است. امروز قصد داریم طرز تهیه پنینی ژامبون را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ژامبون مرغ یا گوشت۶ ورق
پنیر ورقه ای یا گودا۴ ورق
نان باگت همبرگر۲ عدد
سس کچاپبه مقدار لازم

طرز تهیه پنینی ژامبون و پنیر و نان

مرحله اول: آماده سازی مواد

نان باگت تهیه شده را داخل ظرفی قرار دهید و با یک چاقوی تیز آن را از وسط برش دهید. در صورتی که خمیر داخل نان زیاد بود می توانید مقداری آن را خالی کنید. دستگاه ساندویچ ساز را ۲ دقیقه قبل از قرار دادن ساندویچ ها داخل آن روشن کنید.

مرحله دوم: درست کردن پنینی ژامبون

برای تهیه پنینی ژامبون در ابتدا روی سطح یک عدد نان برش زده مقداری سس کچاپ بریزید و با پشت قاشق یا چاقو سس را روی سطح نان پخش کنید تا تمام قسمت سطح نان سسی شود. سپس یک عدد از ژامبون تهیه شده را روی سس کچاب بگذارید و مرحله بعد گذاشتن ورقه پنیر گودا می باشد. ورقه پنیر را روی ژامبون قرار دهید به صورتی که جاهای خالی ژامبون را با تکه های پنیر بپوشانید سپس یک لایه ژامبون و بعد پنیر و به همین ترتیب ۳ ورق ژامبون و ۲ ورق پنیر را اضافه کنید. در آخر سس خردل را روی مواد بزنید و آن را پخش کنید. سپس نان را روی مواد قرار دهید. ساندویچ ها را کنار بگذارید.

مرحله سوم: گریل کردن ساندویچ ژامبون و پنیر

بعد از درست کردن ۲ عدد از ساندویچ ها نوبت گریل کردن آن ها می باشد.درب دستگاه ساندویچ ساز را که از ۲ دقیقه قبل گرم کردید باز کنید و یک عدد از ساندویچ درست کرده را داخل دستگاه قرار دهید و به آرامی درب آن را ببندید تا ساندویچ به صورت گریل شود. بعد از چند دقیقه آماده شده است. درب دستگاه را باز کنید و ساندویچ بعدی را به همین روش گریل کنید. سپس آن را خارج کنید و با چاقو تیز برش دهید و از وسط نصف کنید. داخل ظرف مناسب به همراه سس یا نوشیدنی دلخواه سرو کنید.

مرحله چهارم: تهیه پنینی ژامبون بدون ساندویچ ساز

برای پخت این ساندویچ باید مانند مراحل فوق ساندویچ را آماده کنید و داخل تابه گریل قرار دهید و روی ساندویچ های یک جسم سنگینی بگذارید. صبر کنید تا پنیر ذوب و نان طلایی و برشته شود.

 

فوت وف ن های دستور پخت تهیه پنینی ژامبون

  1. می توانید از نان تست هم برای تهی پنینی استفاده کنید.
  2. می توانید از خیار شور و گوجه و حتی سالاد داخل پنینی خود اشتفاده کنید.
  3. می توانید از فلفل دلمه یا قارچ سرخ شده داخل پنینی استفاده کنید.
  4. زیاد قرار دادن ساندویچ داخل غذا ساز باعث می شود پنیر گدا ذوب شود و از ساندویچ خارج شود.
  5. پنینی ژامبون را می توانید باگوجه گیلاسی یا فلفل سبز همراه سیب زمینی سرخ کرده تزئین کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه پنینی ژامبون خوشمزه و فوری با ساندویچ ساز و در تابه
3.3 (66.67%) 3 votes