طرز تهیه نان گوشت تابه ای (بدون فر) فوق العاده خوشمزه و راحت با خمیرمایه

دستور پخت نان گوشت تابه ای

نان گوشت تابه ای

 

نان گوشت تابه ای یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که دیگر نیازی به فر ندارید و خیلی راحت می توانید این نان را در تابه تهیه کنید. برای تهیه این نان از مواد میانی مختلفی استفاده می شود که ترکیبی که در این رسپی آماده فوق العاده می باشد ولی باز شما می توانید بنا به دسترسی های خود این نان را با مواد مختلف گوشت یا مرغی تهیه کنید. اگر شما فر ندارید و می خواهید یک شام یا نهار خوشمزه ای فست فودی درست کنید می توانید با کمک این دستور یک نان خوشمزه تهیه و به همراه سس مورد نظر سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان گوشت تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان گوشت تابه ای (خمیر)

  • آرد ۲.۵ پیمانه
  • آب ۱ پیمانه
  • خمیرمایه ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق مربا خوری
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای مواد میانی

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • شوید تازه ۱/۲ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه نان گوشت تابه ای بدون فر خیلی راحت و خوشمزه

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

اگر خمیرمایه شما از نوع فوری می باشد که می توانید مستقیم با مواد مخلوط کنید و دیگر نیازی به عمل آوری ندارد. آب را به دمای ولرم برسانید به طوری که انگشت را داخل آن بزنید گرما را حس کند ولی نسوزد سپس شکر و خمیرمایه را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید خمیرمایه عمل آمده را به همراه نمک و روغن مایع مخلوط کنید و کم کم آرد الک شده را اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم خمیر وسط کاسه جمع شود. آرد را باید کم کم اضافه کنید و اگر نیاز بود آرد بیشتری بزنید. روی آرد را بپوشانید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید سیب زمینی را از قبل آبپز کنید و کمی خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه روغن زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را اضافه کنید و ادویه ها و نمک را بیفزاید و بعد سیب زمینی و شوید ساطوری شده را اضافه کنید و هم بزنید و مواد را بگذارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت نان گوشت تابه ای<

بعد از ۱۵ دقیقه باید از خمیر ۴ تا چونه بگیرید و به صورت دایره ی به قطر ۱ سانت باز کنید و بعد از مواد گوشتی داخل آن قرار دهید و بعد خمیر را گرد کنید و با کمک وردنه روی آن بکشید تا کمی پهن شود. سپس نان را داخل تابه چرب شده قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا نان پف کند. تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی نان را رومال کنید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا نان پخته شود بهتر است در ۱۰ دقیقه انتها خمیر را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان گوشت تابه ای فوق العاده خوشمزه و راحت

  1. برای رومال از کمی زرده و زعفران یا زرده و زردچوبه استفاده کنید.
  2. می توانید روی نان را در انتها کمی طرح بزنید بعد بپزید.
  3. مواد میانی سلیقه ای است و از پنیر نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه نان گوشت تابه ای (بدون فر) فوق العاده خوشمزه و راحت با خمیرمایه
2.9 (57.78%) 9 votes