طرز تهیه کلوبیج نان گیلان خوشمزه و ساده و راحت در تابه برای عصرانه و صبحانه

دستور پخت کلوبیج

 

طرز تهیه کلوبیج

 

کلوبیج یکی از نان های می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و با نان کلوبیج نیز معروف است و شما می توانید این نان خوشمزه را برای عصرانه یا دورهمی خود تهیه کنید. کلوبیج را می توانید به خمیر مایه و بدون فر در خانه تهیه کنید و در گذشته این نان در تنور تهیه می شده است. در اندازه گیری این مواد معیار اندازه گیری یک لیوان دسته دار فرانسوی است و باید مواد را با این لیوان اندازه گیری کنید. شما می توانید از آرد قنادی یا نانوایی استفاده کنید. این نان نیازی به خمیرمایه ندارد و با بیکینگ پودر و ماست تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کلوبیج گیلانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کلوبیج گیلانی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۵ ق غذا خوری
  • گلاب ۱ ق غذا خوری
  • شیر یا ماست ۳ ق غذا خوری
  • آرد برنج ۳/۴ پیمانه
  • آرد گندم ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری

طرز تهیه کلوبیج خوشمزه و ساده با پف زیاد در تابه

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا همه مواد را با کمک مواد اندازه گیری کنید. برای اندازه گیری از یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. تخم مرغ را به همراه شکر و گلاب را داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود. شیر و ماست را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: افزودن آرد برنج

مواد را مجدد کمی با همزن دستی بزنید تا مواد مخلوط شود. سپس آرد برنج را الک کنید و به مواد اضافه کنید و با کمک همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد برنج باز شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید تا غلظت مواد شبیه به ماست غلیظ شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

داخل یک شیرجوش روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس با قاشق از مواد بردارید داخل تابه بریزید و با قاشق روغن را روی کلوبیج بریزید تا نان ها پف کنند و طلایی شوند. سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود. همه مواد را سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا اضافه گرفته شود و بعد کمی شکر روی نان ها بریزید و کلوبیج را به همراه چای میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کلوبیج گیلانی خوشمزه و راحت و بدون خمیرمایه

  1. این مقدار حدود ۱۵ کلوبیج به شما می دهد که بستگی به شما دارید چه حجم از مواد داخل تابه بریزید.
  2. حتما باید مواد غلیظ باشد.
  3. روی شعله متوسط مواد را سرخ کنید تا مغز پخت و طلایی شود.
  4. کلوبیج را می توانید تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.
  5. می توانید گلاب را با وانیل یا زعفران جایگزین کنید.
  6. میزان آرد برنج را می توانید بیشتر بریزید و از آرد گندم کم کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه