طرز تهیه نان پیازچه ساده و خوشمزه با خمیرمایه فوری و پنیر پیتزا

طرز تهیه نان پیازچه

 

یکی از انواع نان ها می باشد که بسیار خوشمزه است و برای کنار انواع پیش غذاها و سوپ ها یا در ایام ماه مبارک رمضان بسیار کابردی و خوشمزه می باشد و همان طور که از نامش پیداست از پیازچه برای تهیه آن استفاده شده است. مواد میانی این نان از کمی پیازچه و تره و کمی رومال سس مایونز است شما می توانید برای یک عصرانه نیز این نان خوشمزه را تهیه کنید. تهیه نان ها به قدری در آشپزی لذت بخش است که همه ماها آن را دوست داریم و یکی از اصول اولیه نان ها خمیرمایه می باشد که بهتر است از خمیرمایه تازه استفاده کنید. امروز در پارسی دی نان پیازچه با خمیر مایه فوری و پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ ق مربا خوری
شیر۱ پیمانه
کره۶۰ گرم
خمیرمایه فوری۱ ق مربا خوری
نمک۱  ق مربا خوری
آرد حدود۴ پیمانه

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

پیازچه و تره خرد شده۱ پیمانه
روغن زیتون۱/۲ پیمانه
پنیر پیتزا۲/۳ پیمانه
نمک۱/۲ ق چای خوری
سس مایونزمقداری

طرز تهیه نان پیازچه عالی با پنیر پیتزا و خمیرمایه فوری

مرحله اول: تهیه خمیر

اگر از خمیرمایه معمولی استفاده می کنید بهتر است ابتدا با کمی شیر گفته شده و شکر عمل بیاورید سپس استفاده کنید و یا اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید می توانید مستقیم استفاده کنید برای شروع داخل یک کاسه تخم مرغ و شکر و خمیر مایه و شیر ولرم و کره ذوب شده را بریزید و مواد را خوب هم بزنید سپس آرد و نمک را که از قبل با هم مخلوط کردید اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید تا کم کم خمیر جمع شود و آن را روی سطح آردپاشی قرار دهید و آن را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود در ادامه خمیر را به شکل توپ دربیاورید و داخل کاسه چرب شده به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا حجیم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه پیازچه و تره را پاک کنید و ساطوری ریز خرد کنید و داخل کاسه ریخته و به آن روغن زیتون و نمک و پنیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شوند.

مرحله چهارم: تهیه نان پیازچه

حالا بعد از ۱ ساعت پف خمیر را بگیرید و آن را کمی ورز دهید سپس به دو برش تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل مستطیل باز کنید و روی سطح خمیر را کمی سس مایونز بزنید و حالا مواد پیازچه و تره را روی سطح خمیر ریخته و خوب صاف کنید.

مرحله پنجم: پخت نان پیازچه

نان را از سمت طول رول کنید و بعد از رول کردن با چاقو از وسط به دو نیم کنید و مانند زنجیره دور هم ببافید حالا نان ها را داخل سینی قرار دهید و روی آنها را پوشانده و برای ۲۰ دقیقه دیگر استراحت دهید تا کمی حجیم شود سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا نان طلایی پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه نان پیازچه و پنیر

  1. زمان پخت در هر فری متفاوت است پس حواستان باشد که نان ها زیاد برشته نشوند.
  2. برای نرم ماندن نان ها می توانید از یک کاسه آب نیز استفاده کنید.
  3. آرد را کم کم ریخته چون بسته به نوع آردهای متفاوت ممکن است کمتر یا بیشتر آرد بخواهد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه