طرز تهیه نان زنجبیلی بدون فر و خمیر مایه با بافت نرم و پنبه ای و طعمی فوق العاده

دستور پخت نان زنجبیلی بدون فر

طرز تهیه نان زنجبیلی بدون فر

 

نان زنجبیلی بدون فر یکی از نان های سنتی و بسیار خوشمزه و نرم می باشد که در بیشتر شهر ها به خصوص قزوین تهیه می شود. در این آموزش قرار است یکی از ساده ترین نان ها را بدون نیاز به فر و همزن و خمیر مایه به شما یاد دهیم که بسیار کاربردی و سریع می باشد و شما می توانید در کمترین زمان ممکن این نان را تهیه کنید و برای صبجانه و عصرانه سرو کنید. طعم زنجبیل در نان بسیار عالی می باشد. اما قرار است نان زنجبیلی بدون فر و داخل تابه تهیه شود، بافت این نان فوق العاده نرم است و از ماست برای تهیه خمیر استفاده شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان زنجبیلی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان زنجبیلی بدون فر و خمیر مایه

  • آرد ۲ پیمانه
  • ماست ۱ و ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • شکر ۱/۴ پیمانه
  • زنجبیل ۱ ق چای خوری
  • زردچوبه ۱ ق چای خوری
  • زرده و زعفران و روغن مایع برای رومال

طرز تهیه نان زنجبیلی بدون فر و تخم مرغ خیلی سریع و راحت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی و یا پیمانه آشپزی مواد را اندازه گیری کنید. یک تابه نچسب را روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه ماست را به همراه شکر و زنجبیل داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا چنگال مواد را هم بزنید و بعد زردچوبه و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه باید آرد مخلوط شده را طی دو مرحله را مواد اضافه کنید و با کمک لیسک یا همزن خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود. خمیر حالت چسبنده دارد و اصلا نباید نگران باشید و اصلا نیاز به ورز دادن و اضافه کردن آرد اضافی ندارد و فقط کافی است خمیر را با کمک لیسک جمع کنید.

مرحله چهارم: پخت نان زنجبیلی بدون فر

کف تابه مورد نظر را با کمک کره یا روغن خوب چرب کنید و با لیسک خمیر را داخل تابه منتقل کنید و با کمک قاشق چرب شده روی نان را خوب صاف کنید. حالا باید یک عدد زرده را به همراه ۱ ق غذا خوری زعفران و ۱ ق غذا خوری روغن مایع خوب مخلوط کنیدو روی نان را رومال کنید و کمی کنجد یا سیاه دانه بپاشید و به دلخواه با کمک ماسوره روی آن طرح بی اندازید و درب تابه دمکنی قرار دهید و برای نیم ساعت زمان دهید تا نان پخته شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان زنجبیلی بدون فر و تخم مرغ و خمیر مایه در خانه

  1. می توانید بجای آرد سفید از آرد نانوایی استفاده کنید.
  2. حتما از دمکنی استفاده کنید.
  3. می توانید شکر را کم یا زیاد کنید.
  4. حتما از شعله پخش کن استفاده کنید تا گرما به طور یکنواخت پخش شود.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه