طرز تهیه نان کشمشی تابه ای بدون خمیرمایه و فر و همزن برقی خیلی خوشمزه و ساده

دستور پخت نان کشمشی تابه ای

طرز تهیه نان کشمشی تابه ای

 

نان کشمشی تابه ای یکی از روش های بسیار ساده و سریع برای تهیه نان کشمشی می باشد که دیگر نیازی به فر و یا همزن برقی ندارید و خیلی راحت تهیه می شود. بافت این نان بسیار نرم و لطیف است و شما می توانید این نان را در اندازه های کوچک تهیه کنید و برای عصرانه یا میان وعده میل کنید. میزان کشمش در تهیه این نان دلخواه است و می توانید کم و زیاد کنید. این نان خوشمزه با ماست تهیه می شود و باعث می شود بافت این نان پوک و نرم شود و حتما از ماست شیرین باید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان کشمشی تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان کشمشی تابه ای

  • ماست شیرین ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • آرد ۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • کشمش پلویی ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه نان کشمشی تابه ای بدون فر و همزن برقی و خمیر مایه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا همه دما شوند. سپس به کمک پیمانه یا یک لیوان اندازه گیری مواد را اندازه گیری کنید. ماست را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه کنار قرار دهید تا پف کند. شعله پخش کن را باید برای ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن دستی بزنید تا کرمی رنگ و یکدست شود و بعد روغن مایع و مخلوط ماست مرحله قبل را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید و در ادامه کمی زعفران دم کرده برای خوشرنگ تر شدن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر نان کشمشی تابه ای

در ادامه باید آرد الک شده را طی چند مرحله اضافه کنید و خو هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود و در انتها کشمش پلویی را اضافه کنید و هم بزنید و روی خمیر را یک پارچه انداخته و برای ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت نان کشمشی تابه ای

بعد از نیم ساعت از مواد نان به اندازه یک نارنگی بردارید و در دست گرد کنید و کمی با کف دست فشار دهید تا پهن شود و در تابه چرب شده با فاصله از هم قرار دهید و روی آن را با زرده و زعفران رومال کنید و کمی کنجد بپاشید. تابه را روی شعله پخش کن گرم شده قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه روی حرارت با دمکنی قرار دهید تا نان پخته شود و بعد از ۳۰ دقیقه نان ها را برگردانید تا روی آن ها نیز طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان کشمشی تابه ای خوشمزه و نرم بدون فر و خمیرمایه

  1. می توانید نان کشمشی تابه ای را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا پخته شود.
  2. اگر خمیر بدست چسبید کمی آرد اضافه کنید.
  3. کف تابه را چرب کنید و نیازی به کاغذ روغنی نیست.
از
12
دیدگاه