طرز تهیه مرغ کرانچی (فیله سوخاری) ترد و راحت با روغن کم و پودر پانکو گام به گام

دستور پخت مرغ کرانچی

طرز تهیه مرغ کرانچی

 

مرغ کرانچی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک مرغ سوخاری با کمک فیله مرغ است که به صورت نواری همانند سیب زمینی خلالی است و می توانید به همراه سس دلخواه و سیب زمینی سرخ کرده و قارچ یک سینی سوخاری خوشمزه را در خانه تهیه کنید. مرغ کرانچی از فیله یا سینه مرغ تهیه می شود و شما باید آن را مرینت کنید و خیلی راحت سوخاری کنید و سرخ کنید. برای سرخ کردن مرغ کرانچی می توانید داخل قابلمه بریزید و سرخ کنید و یا داخل فر یا دستگاه سرخ کن خود قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ کرانچی با پودر پانکو و فیله مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ کرانچی با فیله

  • فیله یا سینه مرغ ۱۰۰ گرم
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱  ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱.۵ پیمانه
  • پودر پانکو ۱.۵ پیمانه
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازک
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ کرانچی خوشمزه و ترد و تند با فیله مرغ و پودر پانکو

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را فیله کنید و استخوان آن را جدا کنید و یا می توانید از بسته بندی های آماده فیله مرغ استفاده کنید. سپس به صورت نواری نازک برش بزنید. دقت کنید چون می خواهیم در روغن کم این مرغ ها را سرخ کنید برای این که کاملا مغز پخت شوند برش های ریز و یک اندازه بزنید.

مرحله دوم: مرینت کردن مواد

پیاز و سیر را پوست بگیرید و خرد کنید. مرغ ها را به همراه ادویه های گفته شده و روغن زیتون و پیاز خلالی شده و سیر ورقه ای هم بزنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد مرغ برود و مرینت شود. بعد از نیم ساعت مرغ ها را از پیاز و سیر جدا کنید.

مرحله سوم: کرانچی کردن مرغ

تخم مرغ ها را به همراه کمی فلفل سیاه و نمک داخل کاسه بشکنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. آرد سفید و پودر پانکو را باید در کاسه های جداگانه بریزید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود و اگر می خواهید در فر تهیه کنید باید فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن مرغ کرانچی

حالا باید مرغ نواری را ابتدا داخل آرد سفید بزنید و بعد تخم مرغ و بعد پودر پانکو به همین ترتیب همه مرغ ها را کرانچی کنید و داخل دیس قرار دهید. حالا داخل روغن داغ برای ۷ دقیقه سرخ کنید تا طلایی و مغز پخت شود. برای پخت در فر نیز باید ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه و کانوکشن روشن بگذارید تا مرغ کرانچی پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مرغ کرانچی تند و خوشمزه با فیله مرغ در فر و قابلمه

  1. می توانید از ادویه های دلخواه برای مرینت کردن مرغ استفاده کنید.
  2. از روغن سرخ کردنی استفاده کنید تا مرغ کرانچی ترد شود.
  3. نیاز نیست مرغ کرانچی داخل روغن شناور باشد و باید مداوم آن را بچرخانید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه