طرز تهیه پاپ کورن فلفلی (پفیلا فلفلی) خیلی ساده و راحت با کرانچی در خانه

دستور تهیه پاپ کورن فلفلی

طرز تهیه پاپ کورن فلفلی

 

پاپ کورن فلفلی یا پفیلا فلفلی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و پر طرفدار در کل دنیا می باشد که طعم و مزه خوب و آتشین دارد و برای کسانی که طعم های فلفلی را دوست دارند یکی از بهترین گزینه ها می باشد. اما روش تهیه این پاپ کورن فلفلی کمی متفاوت است و برای این که خوش رنگ و لعاب همانند بازاری ها شود از یک کرانچی فلفلی باید استفاده کنید که خیلی ساده و در دسترس است. شما می توانید پاپ کورن فلفلی را در کنار دیگر طعم های پفیلا تهیه کنید و برای تماشای فیلم یا مهمانی و تولد استفاده کنید. پاپ کورن یکی از تنقلات محبوب در دنیا می باشد به طوری که روی ۱۹ ژانویه را به نام پاپ کورن ثبت کردند و البته برخی روز جهانی را ۱۶ ژانویه می دانند. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاپ کورن فلفلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاپ کورن فلفلی

  • ذرت ۱ پیمانه
  • روغن ۲  ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • کرانچی تند ۱ بسته

طرز تهیه پاپ کورن فلفلی با کرانچی تند و آتشین

مرحله اول: آماده سازی کرانچی

ابتدا برای تهیه این پاپ کورن باید کرانچی را خرد کنید، برای این کار کرانچی را از بسته بندی خارج و داخل غذاساز یا ۱۲۳ بریزید تا حالت پودری شود و یا می توانید بسته بندی را باز نکنید و با کمک وردنه روی آن به قدری بکوبید تا کرانچی پودر شود.

مرحله دوم: تهیه پفیلا

در ادامه برای تهیه پفیلا باید یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و روغن ریخته و بعد نمک اضافه کنید و صبر کنید تا کاملا داغ داغ شود و بعد ذرت را اضافه کنید و درب قابلمه را بسته و بگذارید تا ذرت ها باز شوند و بهتر هرچندگاهی دستگیره قالمه را بگیرید و تکان دهید تا به خوبی همه ذرت ها باز شوند. می توانید برای تهیه پفیلا از ماکروفر نیز استفاده کنید و روغن و به همراه کاسه مخصوص داخل سولاردم یا ماکروفر قرار دهید و ۱ دقیقه زمان دهید تا داغ شود و بعد ذرت را اضافه کنید و روی کسه سلفون بکشید و چند سوراخ ایجاد کنید و برای ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد بگذارید تا پفیلا باز شود.

مرحله سوم: افزودن پودر کرانچی

بعد از این که پفیلا تهیه شده همان طور که داغ است سریع داخل یک کاسه ریخته و کرانچی پودر شده را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا جذی پفیلا ها شود بعد داخل کاسه سرو بریزید و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پفیلا فلفلی خوشمزه و ساده با کرانچی

  1. بهتر است از ذرت تازه استفاده کنید.
  2. مقدار نمک پاپ کورن فلفلی به سلیقه شما بستگی دارد ولی چون کرانچی خود حاوی ادویه و نمک است بهتر است کمتر بریزید.
  3. یک روش دیگر برای تهیه پاپ کورن فلفلی وجود دارد که می توانید پاپریکا را به همراه سس فلفل تند رقیق مخلوط کنید و همان طور که داغ است روی پفیلا بریزید و مرتب هم بزنید تا سس به خورد پفیلا برود.

همچنین ببینید

طرز تهیه پاپ کورن فلفلی (پفیلا فلفلی) خیلی ساده و راحت با کرانچی در خانه
3.2 (64%) 5 votes