طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پودر قند و روغن مایع در خانه گام به گام

طرز تهیه شیرینی نارگیلی با

 

شیرینی نارگیلی با پودر قند یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید با پودر و روغن مایع تهیه کنید، این روش تهیه شیرینی بسیار ساده و خوشمزه است و شما می توانید این شیرینی را خیلی راحت داخل قابلمه یا تابه نیز بپزید و از طعم بی نظیر این شیرینی در منزل لذت ببرید. شیرینی نارگیلی طعم بسیار خوبی دارد و شما می توانید همه مواد را به راحتی داخل کاسه میکسر ریخته و هم بزنید و با یک داغ زدن این شیرینی را سریع تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پودر قند را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر نارگیل۱ لیوان
روغن مایع۲/۳ لیوان
پودر قند۲/۳ لیوان
سفیده تخم مرغ۳ عدد
آبلیمو تازه۱ ق مربا خوری
پودر پسته و پودر قندبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پودر قند

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید، سفیده را از زرده جدا کنید، سپس همه مواد گفته شده به غیر از آبلیمو را داخل میکسر ۱۲۳ یا چرخ گوشت بریزید و مواد را خوب له و پوره کنید.

مرحله دوم: داغ زدن

در ادامه مواد را باید داخل تابه بریزید و شروع به داغ زدن مواد کنید، دقت کنید سفیده نباید بپزد در حدی که مواد چسبناک شود این مرحله باید مداوم پای گاز باشید و برای ۱ الی ۲ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا مواد داغ زده شود این مرحله در کیفیت نهای شیرینی تاثیر گذار می باشد.

مرحله سوم: پخت شیرینی نارگیلی با پودر قند

در اننها وقتی از روی حرارت برداشتید آبلیمو تازه را اضافه کنید و هم بزنید سپس مواد را داخل قیف ریخته و داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و مواد را با فاصله از هم روی سینی پایپ کنید و در انتها روی آن ها پودر قند الک کنید و کمی پودر پسته به دلخواه بزنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه زمان دهید تا شیرینی پخته و کمی زیر آن تغییر رنگ دهد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی نارگیلی با پودر قند

  1. داغ زدن شیرینی نکته بسیار مهمی در تهیه این شیرینی دارد که باعث می شود پف خوبی داشته باشد و داخل شیرینی ترد و پوک شود.
  2. الک کردن پودر قند روی شیرینی باعث می شود روی شیرینی ها ترک بخورد.
  3. برای پخت بدون فر باید داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی انداخته و واشر نارنجی رنگ تابه را بردارید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا زیر شیرینی ها کمی تغییر رنگ دهد.
  4. حتما از آبلیمو تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پودر قند و روغن مایع در خانه گام به گام
5 (100%) 1 votes