طرز تهیه ته انداز باقالی با مرغ خوش طعم و لذیذ و راحت گام به گام

دستور پخت ته انداز باقالی

طرز تهیه ته انداز باقالی

 

ته انداز باقالی یکی از پلو ها و ته اندازهای بسیار خوشمزه و جذاب می باشد که شما می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید از هر قسمت از مرغ که دوست دارید برای تهیه این غذا استفاده کنید که بهتر است از کتف و بال یا سینه استفاده کنید تا مغز پخت تر شود. باقالی پلو همیشه یکی از غذا های اصیل ما ایرانی ها می باشد که در مهمانی جزء غذا های بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد. باقالی دارای ارزش غذای بالایی می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است. باقالی بیشتر با شوید سرو می شود و شما می توانید برای رفع کم خونی از باقالی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته انداز باقالی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه انداز باقالی خوشمزه و لذیذ

  • برنج خیس خورده ۲ پیمانه
  • شوید خشک ۳ ق غذا خوری
  • باقالی ۱/۲ پیمانه
  • کره و زعفران به مقدار لازم
  • تکه های مرغ ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه ته انداز باقالی خیلی خوشمزه و راحت

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید برنج را بشورید و با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. تکه های مرغ را بشورید و داخل یک کاسه قرار دهید و با ادویه ها و کمی زعفران و یک پیاز خرده شده خوب ماساژ دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا مرغ ها مزه دار شوند.

مرحله دوم: پخت برنج

در ادامه باید باقالی را تمیز کنید و بشورید و یا از باقالی فریز شده استفاده کنید. برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا دانه های برنج کمی نرم شود وقتی به این مرحله رسید باقالی را به همراه شوید به مواد اضافه کنید و بگذارید تا خوب برنج نرم شود.

مرحله سوم: پخت ته انداز باقالی پلو با مرغ

در ادامه باید برنج را آبکش کنید و کف قابلمه مورد نظر کره و زعفران و روغن بریزید و قطعات مرغ مزه دار شده را بچینید و بعد باقالی آبکش شده را روی مرغ بریزید و سطح آن را صاف کنید و به دلخواه کمی دارچین بپاشید تا سرد باقالی گرفته شود و بعد برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا ته انداز باقالی دم بکشید و در انتها مجدد کمی کره و زعفران روی ته انداز بریزید با سالاد دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ته انداز باقالی لذیذ و خوشمزه و مجلسی

  1. بهتر مرغ ها را از سمت پوست داخل قابلمه قرار دهید.
  2. اگر از تکه های بزرگ استفاده می کنید حتما قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا مرغ ها خوب پخته شود و یا می توانید نیم پز کنید و بعد استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید مرغ ها را داخل سیر و پیاز قرار دهید و مرینت کنید.
  4. می توانید از شوید تازه نیز استفاده کنید ولی شوید خشک عطر و بویی بیشتری دارد.

همچنین ببینید

طرز تهیه ته انداز باقالی با مرغ خوش طعم و لذیذ و راحت گام به گام
3 (60%) 2 votes