طرز تهیه کلوچه ارمنی بدون خمیر مایه و همزن برقی خوش عطر و ساده

دستور پخت کلوچه ارمنی

طرز تهیه کلوچه ارمنی

 

کلوچه ارمنی یکی از کلوچه های بسیار خوشمزه و نرم است که به صورت لایه ای تهیه می شود و با دیگر کلوچه ها کمی متفاوت است و شما می توانید این کلوچه خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید. بافت این کلوچه بسیار نرم و لطیف است و شما می توانید برای پذیرایی یا عصرانه آن را تهیه کنید. داخل این نان کره و شکر و پودر هل زده می شود و مواد به صورت رول شده برش می خورد در فر قرار می گیرد. همان طور که مشخص است این کلوچه برای ارمنی های عزیز می باشد و یک نوع شیرینی نیز به حساب می آید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کلوچه ارمنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه ارمنی

  • آرد قنادی  پیمانه
  • کره ۱۵۰ گرم
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • ماست ۱ پیمانه

مواد لازم برای مواد میانی کلوچه ارمنی

  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر آسیاب شده ۱ پیمانه
  • پودر هل ۱ ق چای خوری
  • کره ۲۵ گرم
  • وانیل ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کلوچه ارمنی خوشمزه و ساده

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا برای تهیه خمیر باید آرد را الک کنید و داخل یک کاسه بریزید و کره به دمای محیط رسیده را اضافه کنید. دستکش انداخته و مواد را باهم هم بزنید و کره را به خورد آرد برود و دانه های آرد درشت تر شود و بعد بیکینگ پودر و ماست را نیز اضافه کنید و مواد را ورز دهید تا خمیری نرم و لطیفی بدست بیاید، چون آب خور آرد ها باهم متفاوت است ممکن است کمی خمیر شل باشد پس کم کم آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد. روی خمیر را بپوشانید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی آرد را داخل یک کاسه بریزید و بعد وانیل و هل را اضافه کنید و هم بزنید و بعد کره نرم شده و شکر را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود. به همین راحتی مواد میانی نیز آماده شده است.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید خمیر را به  قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را روی سطح آردپاشی شده با کمک وردنه نازک باز کنید و روی خمیر کمی از مواد میانی بپاشید و خمیر را رول کنید و با کمک چاقو برش بزنید و داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید و کمی چرب کردید بگذارید.

مرحله چهارم: پخت کلوچه ارمنی

حالا هر دو قسمت قبلی را نیز باز کنید و داخل سینی فر قرار دهید و روی خمیر را با زرده و زعفران رومال کنید و به دلخواه کنجد بپاشید و داخل فر به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کلوچه پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کلوچه ارمنی بدون خمیرمایه و استراحت برای پذیرایی

  1. مواد میانی را زیاد داخل رول ها نگذارید زیرا از کلوچه بیرون می زند.
  2. کلوچه باید در حدی پخته شود که کمی زیر آن تغییر رنگ دهد.
  3. برای رومال می توانید از ترکیب زرده و کمی شیر یا زرده و زعفران استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کلوچه ارمنی بدون خمیر مایه و همزن برقی خوش عطر و ساده
3 (60%) 2 votes