طرز تهیه سس قرمز با رب گوجه فرنگی خانگی و خوشمزه + فیلم

دستور پخت سس قرمز با رب گوجه

سس قرمز با رب گوجه

 

سس قرمز با رب گوجه یکی از سس های بسیار خوشمزه خانگی می باشد که می توانید به سادگی تهیه کنید. این سس خوشمزه با هر غذایی فوق العاده می شود و شما می توانید به راحتی با رب در خانه تهیه کنید. افزودن کمی نشاسته به سس باعث غلظت بیشتر سس می شود. شما می توانید سس قرمز با رب گوجه به صورت ساده و تند تهیه کنید. سس قرمز یکی از خوشمزه ترین ها می باشد که تکمیل کننده طعم غذا ها می باشد و شاید برای شما جالب باشد که تا اواخر قرن ۱۷ اصلا چیزی به عنوان سس کچاب وجود نداشته است و در ابتدا سس کچاب با سبزیجات و قارچ و گردو تهیه می شده است و اصلا از گوجه فرنگی استفاده نمی شده است. در سال ۱۹۰۵ سس کچاب بالاخره به فرم و درست سالم خود رسید و شخصی به اسم henry j heniz  به این نتیجه رسید تا بتوانید سس را بدون مواد نگهدارنده در یخچال نگهداری کند تا سالم باقی بماند و داستان زندگی وی را یک شبه به یک امرپاتوری آشپزی تبدیل کرد. شما می توانید سس قرمز با رب گوجه را در خانه تهیه کنید و به دلیل اینکه مواد نگهدارنده در رسپی خانگی وجود ندارد بهتر است کم کم تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس قرمز با رب گوجه فرنگی به همراه ویدیو به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس قرمز با رب گوجه فرنگی

  • آب ۱ پیمانه
  • رب ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱.۵ ق غذا خوری
  • سرکه سفید یا قرمز ۱/۳ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر سیر، پودر گوجه از هر کدام  ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه سس قرمز با رب گوجه بازاری خوشمزه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا داخل یک قابلمه آب را بریزید و نشاسته را روی آن اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته باز شود. سپس سرکه را اضافه کنید، شما می توانید از سرکه قرمز یا سفید استفاده کنید دقت کنید سرکه قرمز طعم آروم تری به سس می دهد و سرکه سفید کمی تند و تیز تر می شود.

مرحله دوم: تهیه مایه سس

در ادامه همه ادویه های گفته شده در دستور را اضافه کنید و هم بزنید. اگر دوست دارید سس تند تری داشته باشید می توانید مقداری فلفل قرمز اضافه کنید و برای خوشرنگ شدن سس از پودر گوجه فرنگی استفاده کنید. رب را اضافه کنید و همه مواد را باهم هم بزنید تا رب داخل آب باز شود.

مرحله چهارم: پخت سس قرمز با رب گوجه

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه هم بزنید تا سس غلیظ و یکدست شود. وقتی به غلظت رسید قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. سس قرمز با رب گوجه خانگی ما حاضر شده است و می توانید برای سرو غذا های مختلف استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس قرمز با رب گوجه با سرکه

  1. سس بعد از سرد شدن و ماندن در یخچال غلیظ تر می شود.
  2. می توانید به دلخواه کمی شکر اضافه کنید تا مزه سس را متعادل کنید.
  3. کدت زمان نگهداری این سس در یخچال ۱ ماه می باشد.

همچنین ببینید  

از
14
دیدگاه

  • مزدک ۱ سال پیش

    با سلام و تشکر از شما
    میزان رب گوجه فرنگی در دستور غذایی از قلم افتاده !

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      رب 1/2 پیمانه می توانید فیلم را مشاهده کنید

      پاسخ