طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و همزن برقی خوشمزه و راحت با لیوان در ماهیتابه

دستور پخت شیرینی کشمشی بدون فر

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

 

شیرینی کشمشی بدون فر یکی از روش های بسیار خوشمزه و راحت برای تهیه این شیرینی سنتی ایرانی می باشد و مخصوص کسانی که فر ندارید و می خواهید این شیرینی را در خانه تهیه کنند. اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید یک شیرینی کشمشی بدون فر درجه یک خواهید داشت این رسپی نیازی به فر یا همزن برقی ندارد و همه مواد به لیوان گفته شده است تا بتوانید به راحتی مواد را اندازه گیری کنید، دقت کنید برای اندازه گیری یا از پیمانه شیرینی پزی استفاده کنید و یا از یک لیوان دسته دار فرانسوی و این دو را ملاک اندازه گیری های خود قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و همزن با لیوان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی بدون فر خانگی

  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱ لیوان بهتر است از شکر دانه ریز استفاده کنید
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • آرد ۱ و ۳/۴ لیوان یا پیمانه
  • کشمش ۱/۲ لیوان

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر با روغن مایع و شکر مرحله به مرحله

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا کره نرم شود. سپس همه مواد را با کمک پیمانه شیرینی پزی یا لیوان دسته دار فرانسوی را اندازه گیری کنید. آرد را الک کنید تا سبک شود. شکر شما اگر دانه درشت است بهتر است داخل آسیاب ریخته و چند پالس بزنید.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده را داخل کاسه ریخته و کمی هم بزنید تا باز شود و بعد شکر را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد جمع شود و بعد تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و در انتها روغن مایع را اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه نوبت اضافه کردن آرد می باشد که باید طی دو مرحله اضافه کنید و با افزودن مرحله دوم باید کشمش از قبل تمیز شده را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شیرینی کشمشی بدون فر حاضر شود. تابه دو طرفه را از قبل روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم: پخت شیرینی کشمشی بدون فر

مواد شیرینی کشمشی را داخل قیف پلاستیکی ریخته و سر قیف را قیچی کنید. کف تابه گرم شده کاغذ روغنی قرار دهید و مواد را روی کاغذ به طور یکدست پایپ کنید و حتما فاصله دهید زیرا بعدا از پخت شیرینی پهن و پف دار می شوند. روی درب تابه معمولی باید دمکنی قرار دهید و برای تا به دوطرفه واشر تابه را خارج کنید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا شیرینی پخته شود و بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی کشمشی بدون فر و همزن برقی ساده و خوشمزه با پیمانه

  1. با این مقدار خمیر ۲۴ عدد شیرینی کشمشی بدون فر خواهید داشت.
  2. می توانید مواد را داخل فر ۱۷۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.
  3. زمانی که زیر شیرینی ها طلایی شد یعنی پخته و آماده شده است.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه