طرز تهیه کیک با آرد نانوایی خیلی راحت و خوش طعم بدون فر و همزن برقی

دستور پخت کیک با آرد نانوایی

طرز تهیه کیک با آرد نانوایی

 

کیک با آرد نانوایی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که پف بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی این کیک را با آرد نانوایی بدون فر و همزن برقی تهیه کنید. این کیک طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید. حتما باید از شعله پخش استفاده کنید و حتما حرارت باید متوسط باشد تا کیک مغز پخت شود. شما می توانید مواد را داخل قابلمه بریزید و یا می توانید فر دست ساز تهیه کنید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و روی سه پایه قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با آرد نانوایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک با آرد نانوایی

  • آرد نانوایی ۸ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن مایع ۶ ق غذا خوری
  • شکر ۸ ق غذا خوری
  • آب یا شیر و گلاب ۱۳ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • کنجد ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک با آرد نانوایی بدون فر و همزن برقی با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بابد همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد به کمک یک ق غذا خوری مواد را اندازه گیری کنید. قابلمه و شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید. سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا یکدست شود و آرد هوا دهی شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید وانیل و روغن مایع و تخم مرغ و شکر را به مخلوط آرد اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد مخلوط آب و گلاب را نیز اضافه کنید و مواد را هم زنید تا گلوله های آرد باز شود و یک مایه یکدستی بدست بیاید.

مرحله سوم: پخت کیک با آرد نانوایی

قابلمه گرم شده را از روی حرارت بردارید و با کمک کره نرم شده کف و دیواره قابلمه را چرب کنید و کمی کنجد بپاشید و بعد مایه کیک را اضافه کنید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. سپس روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و روی شعله پخش کن قرار هید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از این زمان باید با کمک خلال دندان مواد را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید. از قالب خارج کنید روی دیس برگردانید و به دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک با آرد نانوایی خیلی راحت و خوشمزه

  1. می توانید این کیک با آرد نانوایی را در فر نیز بپزید و باید ۴۰ دقیقه زمان دهید.
  2. حتما برای این مقدار مواد باید قابلمه ای کوچک استفاده کنید و اگر سایز قابلمه شما بزرگ است باید مواد را دو برابر کنید.
  3. منظور از ۱۳ ق آب و گلاب یعنی ۶.۵ ق غذا خوری آب و ۶.۵ ق غذا خوری گلاب باید استفاده کنید که می توانید بجای آب از شیر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
30
دیدگاه