طرز تهیه شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد بدون فر و همزن برقی و تخم مرغ

طرز تهیه شیرینی با 3 قلم مواد

 

شیرینی نوروزی یکی از شیرینی های خوشمزه و ساده است که شما می توانید این شیرینی ها را در طعم های مختلف تهیه کنید. شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد همان طور که مشخص است این شیرینی با سه قلم مواد خیلی راحت تهیه می شود و ماندگاری بسیار خوبی دارد. خمیر این شیرینی را می توانید به شکل های مختلف به خمیر شکل دهید و به دلخواه می توانید این شیرینی را تا نیمه داخل شکلات ذوب شده بزنید و روی آن ترافل یا مغز پسته و بادام بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۰۰ گرم
پودر قند یا شکر آسیاب شده۱/۲ پیمانه
آرد قنادی۱ پیمانه

طرز تهیه شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود کم کم کره نرم شود. سپس کره را به همراه پودر قند با همزن دستی بزنید تا کرمی رنگ شود و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا کره به خوبی هم بخورد و حجیم شود.

مرحله دوم: افزودن آرد

در ادامه باید آرد را الک کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود، خمیر باید کاملا نرم و لطیف باشد و نباید خیلی ورز دهید وگرنه به روغن می افتد و شیرینی بعد از پخت خشک می شود. خمیر را با نوک انگشت جمع کنید و از کف دست برای ورز دادن استفاده نکنید.

مرحله سوم: پخت شیرینی نوروزی

در ادامه باید از خمیر به اندازه دلخواه بردارید و کف تابه را کاغذ روغنی قرار دهید و شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود. سپس شیرینی ها را همانند عکس شیرینی شکل دهید و روی کاغذ روغنی قرار دهید و درب تابه را بسته و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی پخته شود و زیر آن طلایی شود، در انتها شکلات را ذوب کنید و شیرینی ها را تا نیمه داخل آن بزنید و روی آن پودر پسته بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد

  1. به دلخواه می توانید کمی پورد هل یا زعفران به خمیر بزنید تا خوشرنگ شود.
  2. می توانید از کاتر نیز برای تهیه این شیرینی استفاده کنید، کافی بین دو کاغذ روغنی خمیر را باز کنید.
  3. اگر از تابه دو طرفه استفاده می کنید واشر دور تابه را خارج کنید.
  4. شیرینی را بیش از اندازه نپزید وگرنه سفت می شود.
  5. می توانید تا ۱ ماه شیرینی را داخل ظرف دربسته نگهداری کنید.
  6. می توانید از فر نیز برای پخت شیرینی استفاده کنید بدین صورت که با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود.
  7. آب خور آرد ها باهم فرق دارد یکی دو قاشق کم یا زیاد کردن مقدار آرد دستور مشکلی ندارد اما آرد زیاد باعث سنگین شدن و سفتی شیرینی می شود.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه