طرز تهیه شیر برنج عسلی خوشمزه و مجلسی با شیر عسلی

طرز تهیه شیر برنج عسلی با خامه , دستور پخت شیر برنج عسلی , xvc jidi adv fvk usgd

 

یکی از انواع شیر برنج های بسیار خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد ، برای دیزاین سفره افطار نیز مناسب است. جالب است بدانید که نام این غذا در شاهنامه فردوسی هم آمده است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شیر برنج عسلی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری شیر برنج عسلی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شیر برنج عسلی با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

برنج۲ پیمانه
مغز پستهبرای تزیین
شیر۱۵۰۰ میلی لیتر
شیر عسلی۴۰۰ گرم
زعفران۲ قاشق چایخوری
دانه هلنصف قاشق چایخوری

طرز تهیه شیر برنج عسلی

برای تهیه شیر برنج عسلی ابتدا در قابلمه ای آب می ریزیم و برنج پاک شده را در قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا ۲ ساعت خیس بخورد و بعد آب آن را خالی می کنیم و برنج را در قابلمه ای می ریزیم و شیر را به آن اضافه می کنیم و قابمه را روی حرارت ملایم می گذاریم

تا به مدت ۱ ساعت برنج در شیر بپزد،البته در این ۱ ساعت شیر برنج را مداوم هم می زنیم تا غلیظ شود. سپس دانه های هل را با گوشتکوب نیم کوب می کنیم و همراه با شیرعسلی به شیر برنج اضافه می کنیم و صبر می کنیم

تا به مدت ۱۰ دقیقه شیر برنج را طعم دار کنید.بعد در آخر زعفران را اضافه می کنیم و با مواد خوب مخلوط می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم و شیر برنج را در ظرف مورد نظر می ریزیم و برای تزئین آن از مغز پسته ها استفاده می کنیم و نوش جان کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه
source : sanazsania